Кои са основните продукти, източници на глутен
Products That are the Biggest Sources of Gluten
gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Кои са основните продукти, източници на глутен

Кои са основните продукти, източници на глутен

Пламена M.Пламена M.
Джедай
2k2k
Кои са основните продукти, източници на глутен
Преносима помощна бамбукова маса
Практичен аксесоар за вашия дом:
Преносима помощна бамбукова маса
70.00 лв.
Виж ››

Глутенът и непоносимостта към него се превръщат във все по-сериозен проблем в съвременното общество. Един на триста човека развива непоносимост към глутена на възраст между 30 и 45 годишна възраст. Едва при 1/3 от тях симптомите са изострени и се открива истинският причинител.

В най-честия случай хората с непоносимост към глутен страдат от различни неразположения, без да са наясно с причината за тях. Огромен е и броят на децата, които растат с диагноза цьолиакия.

Тук ще намерите списък с най-сериозните източници на глутен. Не забравяйте обаче, че те имат и своите производни.

Най-големи източници на глутен са:

- Пшеницата - зърната на житото съдържат огромни нива глутен;

Видове паста

- Бяло брашно, пълнозърнесто, грахам, различните типове брашно, грис и кускус. Тези продукти се произвеждат от пшеница;

- Булгур - продуктът се произвежда от жито;

- Спелта - това е вид примитивна пшеница, в която се съдържа протеин, който наподобява глутена и има същото действие;

- Дурум - твърда пшеница с жълти зърна, от която се произвеждат всички макаронени изделия. На нея те дължат цвета си;

- Макарони, спагети и всички видове паста. Правят се от дурум;

- Ечемик и ръж - съдържат протеин, подобен на глутена, със същото действие;

- Бакпулвер - в някои видове бакпулвер се добавя брашно. Това обаче не се упоменава в съдържанието;

- Бульон на кубчета - някои производители добавят брашно в добавка към натриевия глутамат;

- Соев сос - сосът се получава от ферментирането на соеви зърна с пшенично брашно. Има марки обаче, които не се произвеждат от пшенично брашно и са безопасни;

- Овес - в него се съдържа известно количество протеин, който е подобен на глутена. В някои случаи обаче не предизвиква проблеми. Въпреки това не е препоръчителен;

Глутен

- Всички продукти, на чиито етикети е отбелязано съдържание на пшеничен зародиш, хидролизирано, модифицирано и растително нишесте, растителни протеини. Това са най-често сладкиши, бози, марципани, пудинги, житни каши и други. В списъка влизат още различни сосове, кетчуп, горчица, инстантно кафе, колбаси и дори алкохолни напитки като бира;

- Всичко, в което има нишесте, модифицирано нишесте и хранително нишесте. Във всяко едно от тях може да се крие глутен;

- Всеки един подсладител и стабилизатор може да крие в себе си пшеница. Същото важи за млените подправки и някои готови подправки. В тях често се добавя нишесте.

Задължително погледнете нашите вкусни предложения от безглутеновата кухня.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

3
50
40
31
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
не яжте салами
не яжте салами
01.07.2015 09:59
Швейцарски учени откриха притеснителен факт: телата на хората, погребани през последните 3 години, не се разлагат. Мъртъвците изглеждат, сякаш току що са поставени в ковчега и времето не им е повлияло.
Според учените причината за странното явление е влошената екологична обстановка и лошото качество на храната, с която новите поколения преживява.Причината е в хранителни консерванти, които се срещат в изобилие в храната ни. Особено богати на тях са КОЛБАСИТЕ,газираните напитки, сладкишите и всички продукти в заведенията за бързо хранене .
3
0