Най-вкусните есенни храни, полезни за здравето
The Tastiest Fall Foods That are Also Healthy
gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Най-вкусните есенни храни, полезни за здравето

Най-вкусните есенни храни, полезни за здравето

Най-вкусните есенни храни, полезни за здравето
Комплект за готвене с гранитно покритие - 5 части
Качество без компромис:
Комплект за готвене с гранитно покритие - 5 части
129.00 лв.
Виж ››

Есента е сезонът, в който организмът ни се подготвя за студените месеци, когато физическата ни активност е по-ниска, а приемът на свежи плодове и зеленчуци е много по-малък. От друга страна, това е и сезонът, в който гриповете, вирусите и инфекциите започват да ни атакуват.

Заради промяната в климата ставаме доста по-уязвими към всякакви болести. Специалистите съветват да се доверим на типичните есенни храни, които да ни предпазят от простудни заболявания.

Все пак, никой не е по-умен от природата и само трябва да се вслушаме в нейните напътствия, за да имаме тонус и енергия. Желателно е есенното меню да отговаря цветово на характерните есенни багри - наситено зелено, тъмно жълто и блестящо оранжево.

Колкото по-колоритни са храните, които консумираме, толкова по-добре за нашето здраве.

Най-вкусните есенни храни, полезни за здравето

Сладки картофи

Сладки картофи през есента

Оранжевите представители на картофите са чудесен избор на настоящия сезон на климатични промени. Те са много полезни, тъй като съдържат бета-каротин и фибри в големи дози. Освен това, могат да бъдат консумирани дори от хората, страдащи от диабет заради ниския си гликемичен индекс.

Това означава, че въглехидратите в сладките картофи се освобождават по-бавно за разлика от обикновените им „стари” събратя, което спомага за поддържането на стабилни нива на кръвната захар.

Тиква

Още един вкусен оранжев представител, подходящ за есенните месеци. Тиквата е не само чудесна декорация за Хелоуин, но и здравословна част от ежедневното ни меню. Богата на бета-каротин, витамин С и фолиева киселина, тиквата е основен антиоксидант.

Консумацията ѝ може да намали риска от развитие на рак и да осигури защита срещу сърдечно-съдови заболявания. Тиквата е подходяща за основно ядене, гарнитура или десерт, рецептите с тиква са наистина неизчерпаеми, а тиквените сладкиши са любимо изкушение.

Ябълки

Има ли нужда да ви казваме колко полезни са ябълките? Те съдържат флавоноиди, някои от най-мощните антиоксиданти. Редица проучвания са показали, че хората, които ядат храна, богата на флавоноиди, имат по-нисък риск от сърдечни заболявания и инфаркт.

Круши

Круши и Ябълки през есента

Крушите съдържат по-високи нива на пектин от ябълките, като това ги прави ефективни при намаляването на нивата на холестерол и подпомагане нормалната работа на червата. Поради тези си свойства крушата често се препоръчва от лекарите като хипоалергенен плод, който е с високо съдържание на фибри.

За повече настроение и вкус през есенния сезон, приготвяйте всеки ден нещо различно от нашите предложения за:

- есенни манджи;

- есенни салати;

- есенни гозби;

- есенни десерти.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest