Агнешко Месо
LambJagnjetina

Агнешко Месо

AdminAdmin
Дарт Вейдър
94942k
Агнешко месо
Сервиз за хранене Дуралекс Вермел - 44 части-15%
Качество без компромис:
Сервиз за хранене Дуралекс Вермел - 44 части
160.00 лв.
136.00 лв.
Виж ››

Агнешкото месо се използва по цял свят за безброй невероятни рецепти за печено агнешко, агнешки ребърца, пълнено агне и т.н. Когато то е етикирано като пролетно агне, това означава, че е изкарано на пазара през пролетта или лятото, които се смятат за сезона на пресните агнета. На много места обаче то е достъпно целогодишно и етикетът пролетно агне вече невинаги означава, че то е прясно.

Агнешкото е месото от младата овца, която е на по-малко от една година. Обикновено то е достъпно в пет различни форми, включващи:

- агнешка плешка;

- агнешки врат;

- агнешки гърди;

- агнешко филе;

- агнешки бут.

Освен това в много магазини то се продава и смляно, за да може да се използва за агнешки бургери, месни рула или сосове.

В момента най-разпространеният добитък по света, овцете някога са започнали да се отглеждат в Средния Изток и Азия преди повече от 10 000 години. Като източник не само на храна, но и на текстил (вълна), овцете били въведени и бързо придобили популярност и в останалите региони по света.

Агнешкото месо е изключително широко разпространено в кухните на Турция, Гърция, Нова Зеландия, Австралия и Средния Изток.

Състав на агнешкото месо

Агнешкото месо е източник на витамини от В групата и най-вече на витамин В2, В3, и В12. То е богато на фосфор, цинк, желязо и магнезий. В месото на агнето се съдържат голям процент полезни пълноценни протеини. Само със 120 г агнешко месо Вие си набавяте 40.8% от дневната стойност на витамин В12. Мазнините в агнешкото месо са от 2 до 3 пъти по-малко в сравнение със свинско месо, а холестеролът е 4 пъти по-малко. Освен това месото съдържа фосфор и витамин РР. Като цяло витамините в агнешкото са толкова, колкото в свинско и телешко месо, но желязото е 30% повече от това в свинското.

Избор и съхранение на агнешко месо

Избор на агнешко

- Купувайте агнешко месо, чието месо е плътно и с леко розовеникав цвят. Останалата мазнина около месото трябва да е бяла, е не жълта;

- Агнешкото месо е лесно податливо на разваляне, затова винаги трябва да се съхранява в хладилник или фризер. Прясното агнешко може да издържи в хладилник до 3 дни;

- Ако съхранявате агнешко във фризера, то ще издържи от шест до девет месеца, а ако е смляно около 3-4 месеца.

Най-вкусно е месото на младите /на възраст до 18 месеца/ кастрирани агнета, които са негодни за разплод. Вкусно е и месото на добре кърмените овце, които не са по-възрастни от 3 години. То се характеризира със светлочервен оттенък и бяла и гъвкава мазнина. Ще познаете старото месо по жълтата мазнина и тъмно червеното месо. Това е жилаво месо, което е най-добре да се използва за кайма. Прясното агнешко месо се познава чрез натискане с пръст - от натиска трябва да се образува дупка по повърхността му, която обаче бързо се възстановява.

Готвене на агнешкото месо

Печено Агнешко

Агнешкото месо може да се пържи, пече или задушава. Печенето представлява метод на готвене, при който не се добавя никаква течност при месото, докато се приготвя. Поради тази причина, най-подходящи за печене са най-нежните части на агънцето - агнешки котлети, филето и бутчето. Подходящи за задушаване са вратът, коремната област и плешката. Агнешка кайма най-често се приготвя от бутчето.

Само по себе си агнешкото месо има много силен аромат, поради което няма нужда от прекалено силно подправяне. Най-добрите подправки за агнешко са риган, джоджен, майорана, лимонова кора, кориандър, кимион, мащерка, розмарин и не на последно място - чесън. Преди подправяне месото трябва да се почисти от излишните ципи и мазнини. Избраните подправки се смесват и се втриват добре в месото. Препоръчва се така подправеното месо да се опакова във фолио и да престои за една нощ, за да може да поеме вкуса на подправките.

Друг, много подходящ начин за подправяне на агнешкото месо е шпиковането - метод, при който с върха на ножа се правят малки прорези в месото, а вътре в тях се слагат парченца чесън и свежи подправки.

Агнешкото месо може да се подправи с различни подправки според вкуса на човек, но едно нещо е много важно - то не бива да се соли предварително, освен непосредствено преди печене. В противен случай ще се изсуши допълнително.

Температурата на печене на агнешко месо се определя от това колко мазнини има в месото. По-мазните меса се пекат на 170 °C, за да се разтопи бавно мазнината и месото да стане по-сочно. По-сухите парчета се пекат на 220 °C за около 15 минути, след което фурната се намалява на 175 °C и се допича.

При пържене на котлети агнешко месо, котлетите се подгъват нагоре, което затруднява равномерното запържване на месото. За да се предотврати неприятното подгъване, предварително разрежете котлета на няколко места.

Знайте, че агнешкото месо може да се консумира както топло, така и студено.

Съвети как и къде да използваме агнешко

Рецепти с агнешко

- От агнешката кайма се правят страхотни бургери;

- Потопете агнешкото филе в марината от червено вино, чесън и розмарин;

- Можете да сервирате агнешкото с млечен ментов сос, направен от мляко, няколко листа мента и чесън;

- Добавяйки към агнешкото и любимите Ви зеленчуци, можете да си направите страхотни шашлици;

Ползи от агнешкото месо

- То съдържа цинк за добро функциониране на имунната ни система. Агнешкото месо е много добър източник на цинк - минерал, въздействащ на много фундаментални процеси, като може би най-важният е влиянието му върху имунната ни система. Освен това цинкът помага да се стабилизират нивата на захарта в кръвта и е необходим за усещането ни за вкус и мирис. Особено важен е за мъжете, тъй като се грижи за здравето на простатата и костите;

- Съдържа витамини В за енергия и сърдечносъдова защита. Месните продукти като агнешкото са добър източник на витамин В12, който поддържа произвеждането на червени кръвни клетки и ни предпазва от анемия, позволявайки на нервните клетки да функционират правилно;

- Предпазва ни от Алцхаймер и от други, свързани с напредналата възраст болести. Трябва за знаем обаче че червеното месо (като агнешкото) е източник на диетични наситени мазнини и холестерол. Тези две съставки се асоциират с развиването на някои заболявания, включително и на някои форми на рак и на заболявания на сърцето;

Вреди от агнешкото месо

Агнешкото освен това е сред храните, съдържащи пурини - хора, имащи проблеми с консумацията на храни богати на пурини, трябва да избягват и приема на агнешко месо.

Ако все пак нямате проблеми с хапването на вкусно агнешко, задължително разгледайте тези вкусни колекции с:

- агнешка супа;

- агнешки дреболии;

- сготвено с агнешко;

- агнешка главичка.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest