gotvach.bg»Статии»Какво да сготвя»23 вкусни начина да ядете авокадо

23 вкусни начина да ядете авокадо

Смути с авокадо
Комплект за готвене с гранитно покритие - 5 части
Качество без компромис:
Комплект за готвене с гранитно покритие - 5 части
129.00 лв.
Виж ››

Авокадото може да се добави към много рецепти, за да добави към храната ви повече питателни вещества. Само 28 г авокадо съдържа доста добри количества здравословни мазнини, фибри и белтъчини.

Доказано е, че авокадото влияе добре и на сърдечно-съдовата система, контрола на теглото и здравословното остаряване.

Ето и някои от най-интересните начини да добавите полезния плод към хранителния си режим, за да може по-често да хапвате авокадо:

1. Подправено: най-лесният начин да се насладите на авокадото, е да го поръсите със сол и черен пипер. Можете да добавите и други подправки по ваш вкус като червен пипер, балсамов оцет или лимонов сок;

2. Пълнено: ако търсите по-питателни сутрешни ястия, най-добре е да включите авокадото в закуската си. Можете да го напълните с яйца и да го изпечете. Също така не е лоша идея да приготвите във фурната пълнено авокадо с бекон, свежи билки и подправки като магданоз, лют червен пипер и сол;

Идеи за пълнено авокадо

3. Авокадо и бъркани яйца: добавете малко авокадо при пърженето на яйцата. Уверете се, че яйцата са наполовина готови, преди да добавите авокадото, за да не изгори. Можете да добавите и настъргано сирене, сол и черен пипер на вкус;

4. Намажете авокадото на филийка: можете да замените маслото и маргарина с авокадо. Препечете си една филийка на тостера и я намажете с авокадо. Това ще добави допълнителни витамини и минерали в храната ви;

Авокадо, намазано на филийка

5. В гуакамоле: едно от най-известните мексикански ястия. Можете да приготвите гуакамолето само с авокадо, билки и подправки, но ако го съчетаете с царевица, ананас, броколи или киноа, вкусът ще бъде по-плътен;

6. Заместете майонезата с авокадо: използвайте авокадо вместо майонеза, ако искате да си приготвите салата с риба тон, пиле или яйца.

7. В салатите: допълнителните калории от полезни мазнини и фибри, които авокадото добавя към храненето, могат да ви заситят и по този начин да намалят приема на вредни калории. Тъй като салатите имат ниско съдържание на калории, можете да ги обогатите като добавите авокадо;

Салата с авокадо е идея за полезно хапване

8. В супи: можете да си приготвите супа само от авокадо или да го добавите в други супи като пилешката чорба например;

Супа с авокадо

9. Като заместител на заквасена сметана: можете да направите печени картофи например, като вместо със заквасена сметана ги покриете с пюре от авокадо и настъргано сирене;

10. В суши: сушито е основно ястие в японската кухня, което обикновено се приготвя от риба или миди. Авокадото е една от най-важните съставки в приготвянето на ястието, защото оставя приятно кремообразно усещане в устата. Можете да го използвате като част от съставките или просто да покриете готовото суши с него;

Суши с авокадо
Снимка: Нина Иванова Иванова

11. На скара: разрежете авокадото наполовина и извадете костилката. Почистете половинките с лимонов сок и ги намажете със зехтин. Поставете нарязаната страна надолу върху скарата и гответе 2-3 минути;

12. Мариновано: може да си приготвите авокадови кисели краставички, които са изключително вкусни. Просто изсипете е в съд малко количество бял оцет, една чаша вода и супена лъжица сол. След това поставете сместа в тенджера и я оставете да заври. Изсипете готовата смес в буркан и добавете три кубчета авокадо. Сложете киселите краставички вътре, затворете буркана и ги оставете така няколко дни, преди да ги опитате;

13. Добавка към пържени картофи: можете да си направите съвършено ново ястие, като добавите авокадо върху изпържените картофи;

14. Като топинг: полезният плод може да бъде страхотно допълнение към сандвичи с авокадо, бургери и дори пици. Мексиканските ястия като такос и начос също са по-вкусни с авокадо;

15. В смутита: смутита могат да бъдат питателен заместник на едно хранене. За да го разнообразите добавете авокадо, зеле, банан, ананас или горски плодове. Ако се нуждаете от повече протеини, може да добавите и кисело мляко;

Идея за напитка с авокадо

16. Като сладолед: приготвеният от авокадо сладолед може да бъде доста по-полезен и хранителен от обикновения. Можете да си го направите с авокадо, лимонов сок, мляко, сметана и захар;

Сладоледът с авокадо е полезен

17. Като дресинг за салата: дресингът, приготвен от авокадо, не само че има гладка консистенция, но и е вкусен и пълен с хранителни вещества;

18. В десерти: авокадото може да се използва като заместител на мазнина, масло и яйца по време на печене. Той може да бъде и вегетарианската алтернатива на тези съставки;

19. В хляб: същото е като при банановия хляб, само че тук вместо банани използвайте авокадо;

20. В хумус: той обикновено се приготвя от нахут и е богат на хранителни вещества. Добавянето на авокадото към тази рецепта може да увеличи съдържанието на фибри и здравословни мазнини в ястието;

Дип с авокадо
Снимка: Нина Иванова Иванова

21. В сосове за макаронени изделия: зеленчуците, които може да използвате за направата на тези сосове, се съчетават много добре с авокадото. Доматите, сиренето и царевицата придават на пастата приятен и завършен вкус;

22. В палачинки: известно е, че те са с високо съдържание на въглехидрати, но добавянето на авокадо към тях може да осигури добри хранителни вещества, витамини и минерали;

23. В напитките: освен за смути с авокадо плодът може да се използва и за приготвянето на невероятни коктейли като Маргарита, Дайкири или Мартини.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest