11 доказани ползи за здравето от киноата
11 dokazanih zdravstvenih koristi kinoe
gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»11 доказани ползи за здравето от киноата

11 доказани ползи за здравето от киноата

Ползи за здравето от киноа
Комплект от 3 гурме тигана Gourmet Secret
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Комплект от 3 гурме тигана Gourmet Secret
72.90 лв.
Виж ››

Киноата е една от най-популярните здравословни храни в света. Тя е без глутен, с високо съдържание на протеини и една от малкото растителни храни, съдържащи всички девет основни аминокиселини. Също така е богата на фибри, магнезий, витамини В, желязо, калий, калций, фосфор, витамин Е и антиоксиданти. Вижте още няколко важни свойства на киноата.

1. Съдържа много хранителни вещества

Киноата е зърнена култура, отглеждана за ядливи семена. Тя е важна култура за империята на инките. Те я наричат майка на всички зърна и вярват, че е свещена храна. Има три основни типа – бяла, червена и черна.

2. Съдържа растителни съединения

Видове киноа

Здравните ефекти на истинските храни надхвърлят витамините и минералите, с които може да сте запознати. Това включва растителни антиоксиданти, наречени флавоноиди, за които се оказва, че носят различни ползи за здравето. Киноата съдържа голямо количество флавоноиди, включително кверцетин и камферол. Това са мощни растителни антиоксиданти с многобройни ползи за здравето.

3. Съдържа много фибри

Друго важно предимство на киноата е високото ѝ съдържание на фибри. Едно проучване открива 17-27 грама фибри на чаша (185 грама).

4. Не съдържа глутен

Според проучване от 2013 г. около една трета от хората в САЩ се опитват да не ядат глутен. Ако консумирате киноа вместо типичните безглутенови храни, може да увеличите антиоксидантите и хранителните стойности на вашата здравословна диета.

5. Съдържа протеини

Киноата е протеинова храна

Киноата е с по-високо съдържание на протеини в сравнение с повечето растителни храни. Също така съдържа всички необходими аминокиселини, които ви помагат, правейки го отличен източник на протеини за вегетарианци и вегани.

6. Има нисък гликемичен индекс, който е добър за контрол на кръвната захар

Гликемичният индекс на киноата е около 53, което се счита за ниско. Въпреки това тя все още е сравнително висока на въглехидрати.

7. Съдържа важни минерали като желязо и магнезий

Много хора не получават достатъчно важни хранителни вещества. Киноата съдържа много минерали.

8. Има благоприятни ефекти върху метаболитното здраве

Две проучвания, съответно при хора и плъхове, показват, че киноата може да подобри метаболизма, като намали нивата на кръвната захар, инсулина и триглицеридите.

9. Съдържа антиоксиданти

Тя помага в борбата със стареенето и много заболявания.

10. Може да ви помогне да отслабнете

Киноата е здравословна храна без глутен

Да! Киноата е диетична храна. Хапвайки семенца киноа редовно, ще усетите, че битката с килограмите не е толкова неприятна.

11. Лесно е да я включите в диетата си

Въпреки че не е пряко свързан със здравето, фактът, че киноата има висока кулинарна стойност, ни помага по-лесно да я включим в диетата си. Тя е подходяща за супи, салати тип Табуле, ризото и още много ястия.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest