Тези 3 храни изобщо не са толкова полезни, колкото си мислите

кафявият ориз е сред фалшивите здравословни храни

Здравословното хранене е задължително условие за пълноценен и дълъг живот. Понякога, в старанието си да се хранят с най-добрите продукти, много хора започват да търсят алтернативи на познатите храни и замествайки ги, смятат, че са направили здравословния избор. В следващите редове ще видите някои уж здравословни храни, които не са така полезни.

1. Кафяв ориз

кафяв ориз

Широко разпространено е твърдението, че белите храни (бял ориз, бял хляб, бяла захар, бяло брашно и др.) са вредни за здравето. Поради тази причина те са отлъчени от менюто на привържениците на здравословното хранене.

Кафявият ориз по-добър ли е от белия?

Белият ориз е преработен, а кафявият е пълнозърнест и богат на фибри, които подпомагат дейността на червата и ни поддържат сити по-дълго време.

В действителност кафявият ориз има повече фибри от белия. Те се съдържат в зародиша и обвивката му. Но в състава му попадат фитичната киселина и лектините, които са вредни за нашия организъм, тъй като му отнемат калция и магнезия. Ако се приема самостоятелно кафявият ориз наистина ще се задържи по-дълго в стомасите ни, но в случаите, в които го комбинираме със зеленчуци, месо и т.н., това негово свойство изчезва и той се задържа в стомасите ни точно толкова, колкото и белият.

Можете да направите кафявият ориз по-лесно усвоим, ако преди да го сготвите го накиснете във вода с морска или хималайска сол или с лимонов сок. По този начин ще значително ще намалите количеството на фитичната киселина. За да извлечете полезните му съставки, е необходимо и да консумирате самостоятелно. Ако искате да използвате ориза като гарнитура към някакво ястие, няма причина да не изберете белия ориз.

2. Плодов фреш

фрешовете са пълни със захар и не са полезни

Прясно изцеденият плодов сок (фреш) е смятан за здравословна напитка, тъй като е изцяло натурален продукт, направен от плодове. Но това не е напълно така, тъй като плодовите фрешове съдържат голямо количество захар. В много случаи съдържанието на захарта е същото или поне се доближава до това в газираните напитки.

Факт е, че прясно изцедените плодови сокове съдържат известни количества витамини и антиоксиданти, но те не могат да компенсират голямото количество захар. Друг минус на плодовите фрешове е липсата на така полезните фибри, чиято функция е забавянето на усвояването на фруктозата. Така, въпреки че даден плод е изключително полезен, когато е цял, щом се превърне в сок, той става вреден.

Освен това, когато консумираме плодовете цели, не можем да изядем голямо количество, тъй като те ни засищат, а когато пием плодови фрешове, поемаме захарта от поне 3-4 плода, които иначе не бихме могли да хапнем наведнъж. Това голямо количество захар натоварва черния дроб. Затова специалистите съветват да консумираме плодовете цели, вместо под формата на изцедени сокове.

Консумацията на плодови фрешове е вредна и за зъбите, тъй като освен голямото количество захар, те са с много висока киселинност, която причинява кариеси. Едно проучване доказва, че ежедневният прием на плодови фрешове е толкова вредно за зъбите, колкото и избелващите агенти.

3. Здравословни блокчета

корнито не е толкова полезна храна

В днешно време хората предпочитат да заместват едно от основните си хранения с пълнозърнести бисквити, пълнозърнесто блокче, ядки и сушени плодове. Истината е, че макар да изглеждат като добра и здравословна алтернатива, те са вредни за здравето ни. Достатъчно е само да погледнем състава им, за да разберем, че те са далеч от здравословни.

В него влизат хидрогенирани мазнини/маргарин/естерифицирани растителни мазнини, глюкозо-фруктозен сироп/захар/царевичен сироп, оцветители, ароматизатори, консерванти, стабилизатори, емулгатори, сол и т.н. Всички тези химикали превръщат здравословните блокчета във вредни за нашия организъм продукти.

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати