Закуска, която понижава кръвната захар, холестерола и теглото

Закуска, която понижава кръвната захар, холестерола и теглото

Всеки знае, че основните хранения са три - закуска, обяд и вечеря. Кое от тях е най-важно? Няма единно мнение, всеки поставя някое от тях на първо място според вижданията си. Все пак, ако се допитаме до мъдростта на народа, ще видим, че на закуската е отредено първостепенното по важност място.

Закуската си изяж сам, казва народната мъдрост, и това съвсем не е случайно. Това хранене има значение за общото здравословно състояние на организма. Дали е това е валидно за всякакъв тип закуска? Разбира се, че се отнася само до здравословното сутрешно хранене. А коя е най-здравословната закуска? Има отговор на този въпрос - това е овесената каша.

Кое прави овесената каша пример за здравословна закуска?

Докато си почиваме през нощта, организмът ни работи не само за поддържане на жизнените функции, но и за да произведе нужната енергия за следващия ден. Това превръща метаболизма в една от енергичните дейности, която изразходва много запаси на организма.

Закуска, която понижава кръвната захар, холестерола и теглото

Сутрин на тялото са нужни чисти протеини, калций и фибри, за да се очисти тялото от токсините. Подходящата закуска освобождава тялото от излишни калории, осигурява стабилно ниво на кръвната захар, безпрепятствено топене за излишните мазнини, чисти холестерола.

Ако тази закуска бъде пропусната, както правят много хора сутрин, това води до повишен риск от прием на по-калорични храни през деня, защото липсата на закуска води до по-бързо огладняване.

Как изглежда най-добрата закуска за тялото?

Тази закуска трябва да съдържа овес, който притежава всички необходими за детокса съставки, а освен това действа противовъзпалително и противораково. Други задължителни съставки са чия, канела и сироп за подслаждане, за да се избегне захарта.

Тези, които не обичат да закусват, може да си приготвят смути, което да замести храненето.

Съставни продукти за полезно сутрешно смути:

Закуска, която понижава кръвната захар, холестерола и теглото

• 150-200 грама овес

• 3-4 супени лъжици чия

• 2-3 супени лъжици нектар от предпочитани плодове

• 1 чаена лъжичка канела

• щипка сол

• кафена чаша вода

Приготвяне:

Водата се кипва и към нея се добавя канелата на заври, слага се овесът и се сваля от огъня. Трябва да престои 5-6 минути във врялата вода. Водата се прецежда и всички съставки се пускат в блендера. Полученото смути се консумира веднага.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Величка Щърбанова
Предложеното количество за сутрешно смути за една порция ли е?!? .....
0
0