Основни японски добавки в кухнята

Основни японски добавки в кухнята

Ако сте привърженици на японската кухня и искате да готвите такава в домашни условия, тази статия е за вас. Представяме ви основните добавки и продукти, които трябва да имате в кухнята си, ако искате да сготвите някой японски специалитет. Тези продукти ще са ви от полза за може би 80% от японските ястия.

Основни добавки в японската кухня: захар, соев сос, саке, мирин, оризов оцет, японска майонеза, мисо, сос от стриди, уасаби, горчица,

чай от водорасли, пилешки бульон, Понзу (Ponzu), Шичими тогараши (Shichimi tougarashi).

Захар и сол има във всяка една кухня, соевият сос също е задължителен, без значение дали готвите японско, китайско, а често българско или гръцко ястие. Хубаво е да го имате в асортимента на кухнята си, защото освен изключително вкусен е и много полезен - истинският соев сос (четете съдържанието на опаковката) съдържа много натрий, антиалерген е, има антиоксидантни свойства, подпомага храносмилането, помага при безсъние и укрепва костната система. Няма да се спирам повече на него, защото всички знаем, че се прави от ферментирала соя. Няма да

споменавам и горчицата, която я има в почти всеки магазин.

Саке

Японски добавки: Саке

Сакето е традиционна напитка в Япония (произведено от ферментацията на ориз), но също така се използва и много в кухнята им като добавка в ястията. Както ние използваме различни алкохоли в ястията си и ги фламбираме, по същия начин японците използват сакето.

Мирин

Произвежда се също от ориз, подобна на сакето, но с по-малко съдържание на алкохол. В кухнята се използва за премахването на силната миризма на рибата в храната. Използва се за месо, риба, зеленчуци, картофи, за маринати. Типично при използването на мирин при готвенето е, че придава блясък на всичко, все едно глазира - това се дължи на високото съдържание на захар в него.

Оризов оцет

Произвежда се от ферментацията на ориз и оризово вино. Оризовият оцет е още един изключително полезен продукт, който препоръчваме на всички, независимо дали сте почитатели на японската кухня или не.

Японска майонеза

Японски добавки: Японска майонеза

Тя е по-нежна и деликатна на вкус от обикновената. Не съм я виждала по магазините, но има много сайтове, откъдето може да си я поръчате. Самата японска майонеза се прави от паста мисо, соево масло, жълтъци, оризов оцет, лимон, бял пипер и сол.

Мисо

То се произвежда от ферментирала соя, сол и гъба плесен, наречена Коджи - кин. Мисото е гъста паста, която се използва за сосове, зеленчуци и месо, както и разбира се за японската супа Мисо.

Сос от стриди

Японски добавки: Сос от стриди

Него може да си го закупите от по големите вериги магазини. Много е полезен и съдържа протеини, аминокиселини, калций, калий, фосфор, цинк, натрий, желязо и мед. След употребата на сос от стриди се чувства повишаване на енергията, което се дължи на високо съдържание на глюкоза в него.

Уасаби

Японски добавки: Уасаби

Произвежда се от растението японски хрян. Уасаби има пикантен вкус, подобно на лютива горчица и не е за всеки. Изключително богат на витамин С, калций, калий, магнезий, витамин В6.

Чай от водорасли

Тук става въпрос за водораслите Келп (кафяво водорасло), като със тях повишавате приема на йод в организма, което стимулира щитовидната жлеза. На много места съм го срещала в биомагазините като хранителна добавка за намаляване на теглото. Което е супер - хем ядеш, хем слабееш.

Понзу

Приготвя се от обелки от лимон, саке, тъмен соев сос, даши, оризов оцет, мирин, мононатрием глутамат (известен e като bonito flakes).

Японски добавки: Понзу

Шичими тогараши

Микс подправки, съставен от семена от чили, маково семе, обелки от мандарини и лимони, сусамово семе, листа от водорасли.

Японски добавки: Шичими тогараши

Опитайте японската кухня, гответе я и вкъщи. Тя е интересна и богата на вкусове и преди всичко изключително хранителна.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати