Чушките - най-полезният зеленчук

чушките - най-полезният зеленчук

Колкото и изненадващ да е този факт, чушките са от семейството на картофите. Това означава, че освен с картофа, те са от един вид и с доматите и патладжана. Зеленчуците в тази група са сред най-популярните. Чушките са обичани от много – те дават огромно разнообразие и различен вкус в кухнята. Могат да са зелени и лилави, които имат леко горчив вкус; червени, оранжеви или жълти, които са ни познати със своята сладост; има още и люти.

Оказва се, че освен вкусни и различни, чушките са един от най-полезните зеленчуци. Те помагат в отслабванетокапсаицинът е вид вещество, което се намира във всички чушки, най-вече в лютите. То ускорява метаболизма и потиска апетита. Във времето този ефект се натрупва и ни помага да свалим излишните килограми. И още – предизвикват термогенеза – състояние, в което тялото ни гори мазнини най-ефективно. Освен това, чушките са и нискокалорични, което ги прави перфектно междинно хранене и добавка към всяко меню.

Капсаицинът обаче има и други свойства – той има антибактериални свойства; пречи на образуването на ракови клетки и намалява риска от диабет; има болкоуспокояващи свойства. Учени установяват, че чушките намаляват нивата на триглицериди и лош холестерол в кръвта ни.

видове чушки

Всички видове чушки са богати на витамини и минерали. Сладките чушки, например, съдържат особено голямо количество желязо, цинк, калий, манган, магнезий и селен. Всички тези минерали помагат на тялото ни да изчисти токсините, но и се грижат за всички жизненоважни системи в организма ни – сърдечна, кръвоносна, нервна. В голямо количество в чушките се съдържа и витамин В.

Този зеленчук е богат и на витамин С. Около 50 грама чушки дневно ви осигуряват цялата необходима дневна доза от него. Едновременно с това, ще си набавите и витамин А – той е важен за очното ни здраве.

Друг витамин, който е трудно да си набавим – витамин К, също се съдържа във всички пиперки. Интересно е, че учените установяват, че при чушките, подложени на термична обработка, особено печените, количествата му почти се удвояват. За какво е важен той – предпазва от остеопороза и се грижи за доброто състояние на костите ни.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати