gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Кои плодове и зеленчуци са богати на магнезий?

Кои плодове и зеленчуци са богати на магнезий?

плодове и зеленчуци с магнезий

Магнезият е минерал, с чието участие се извършват много процеси в организма и затова наличието му в тялото е важно за поддържане на редица жизнени функции. Магнезият участва в процесите на разграждане на протеини, липиди и въглехидрати. Ако количеството магнезий в тялото намалее, това се усеща по инсулиновата резистентност, по проблемите, които настъпват в репродуктивните органи и забавения метаболизъм.

Необходими нива магнезий за организма

Няма определени абсолютно точни количества на магнезия, които са нужни, за да функционира тялото идеално, но е ясно, че мъжете се нуждаят от повече магнезий.

Също така в хода на промените на възрастта нужните количества от минерала също се променят. Най-голяма нужда от магнезий и двата пола имат във възрастта от 14 до 18 години. След това необходимите количества падат, а след 30-годишна възраст те се запазват относително постоянни.

Приеманото за нормално количество на ден е около 300-400 милиграма. Индивидуалната доза трябва да е 6 милиграма на килограм тегло, като за децата се препоръчват 10 милиграма на килограм, защото те се нуждаят от повече магнезий в периода на засилен растеж.

Дефицит на магнезий и набавянето му

Дефицитът на магнезий се усеща на физическо ниво чрез различни симптоми - крампите и тежестта в краката, лесната умора, безсънието, безпокойството, мигрената са най-честите реакции на тялото при недостиг на магнезий. Тъй като участва в над 300 метаболитни процеса в тялото, не бива да пренебрегваме недостига на този минерал.

храни с магнезий

Той може да се набави чрез допълнителен прием, или чрез храната. Това е по-лесният и полезен начин за целия организъм. За тези, които са почитатели на здравословните диети, най-удачните храни за набавяне на магнезий са плодовете и зеленчуците. Ето кои плодове и зеленчуци са богати на магнезий:

Плодове и зеленчуци, богати на магнезий

От зеленчуците с богато съдържание на магнезий са фасулът и другите бобови растения. За да се извлекат максималните количества, храната трябва да се приготви на пара. Бобът, лещата, нахутът и грахът ще осигурят нужния магнезий на тялото за деня.

Други зеленчуци с богато съдържание на магнезий са зеленолистните. Лидер сред тях е спанакът, който съдържа около 80 милиграма магнезий на 100 грама зелена маса. Карфиолът и картофите съдържат около 25 милиграма магнезий в 100 грама зеленчук и заедно с бобовите представляват групата на зеленчуците, богати на този минерал.

Сред плодовете с високо съдържание на магнезий се отличава авокадото. То е истинска суперхрана и дава 15 процента от нужния дневен прием. Минералът се съдържа и в други екзотични плодове в добри количества - ананас, маракуя, банани. Смокините са друг вкусен и полезен плод за набавяне на магнезий.

Много сушени плодове се препоръчват също като добра възможност да се съчетае вкусът с ползата да се осигури на тялото магнезий чрез храната - смокините, сливите, кайсиите, фурмите и стафидите са много богати на този хранителен елемент в изсушен вид.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати