Кои витамини и минерали ни липсват през лятото?

хранене през лятото

С промяната на сезоните, променяме и хранителните си навици - съзнателно или не.

Летният сезон се отличава по отношение на менюто с изобилие от плодове и зеленчуци, които се консумират основно във вид на салати, но въпреки това прекомерната топлина, изпотяването и интензивната слънчева светлина отнемат както от витамините, така и от минералното съдържание на тялото.

Възниква въпросът нуждаем ли се от витамини под формата на добавки за лятото, за да сме наистина здрави? Ще проследим какви полезни вещества губим през лятото и по какъв начин.

Електролитно съдържание

набавяне на магнезий през лятото

Много хора са на диетичен режим през лятото. При диети се изключва солта, защото тя задържа водата в организма. Липсата на натрий обаче причинява мускулни крампи и много често води до обезводняване. С потта се изхвърлят електролитите, а точно калият, калцият и магнезият подпомагат храносмилателната система, работата на мускулите и нервите.

Витамин Е

С помощта на витамин Е кожата ни е предпазена от изгаряне при слънчеви бани или излагане на слънце в горещите часове на деня. Хората, които прекарват по-голямата част от деня навън, могат да взимат този витамин като добавка. Той ще подпомогне тялото енергийно при физически натоварвания. Тези, които предпочитат да си го набавят по естествен начин с храната, могат да наблегнат на спанака, рибеното масло, а от месата на агнешко и телешко. Ако обичате ядки, от там също ще получите нужните количества от витамина.

Витамин А

набавяне на витамин А през лятото

За предпазване на кожата през лятото витамин А е незаменим помощник. Трябва обаче да се има предвид способността му да взаимодейства с лекарствата. Естествени източници на витамин А са храни като агнешки и телешки черен дроб, козе сирене и сьомга.

Витамин С

Този витамин осигурява жизнеността на организма в жегите. Предпазва от редица неразположения, свързани основно с липсата на енергия и сила. Може спокойно да се взима като добавка, тъй като предозирането с него е трудно, тялото изхвърля ненужните количества. По естествен начин се набавя с любими летни храни - ягоди, киви, цитруси. Бобовите храни, броколите и цветното зеле също го съдържат в достатъчни дневни дози.

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати