Schweppes - свежа оригиналност от 1783 година

1 от 4 Снимки
Schweppes - свежа оригиналност от 1783 година

Днес той е на най-видимо място по рафтовете на всеки супермаркет и важен елемент от нощния живот навсякъде по света. Обновяван и рекламиран с толкова любов, с колкото и консумиран, Schweppes напълно е заслужил славата си.

Той има дълга история, която започва през далечната 1783 година. Вярвате или не, Schweppes е измислен от един бижутер. В края на 18 в. германецът от швейцарски произход Якоб Швепе измисля формулата му, за да създаде по изкуствен начин газирана вода, влагайки в нея въглероден двуокис.

Той основава фирмата Schweppes в Женева, но по-късно се мести в Англия, където я развива. Там Швепе получава редкия шанс да е първият доставчик на сода в Съда на Великобритания. Напитката получава благоволението и на Кралица Виктория, която бързо одобрява стратегия за развитието ѝ и я насочва към специфична клиентела.

Така газираното, свежо и оригинално питие постепенно се внедрява в английските колонии, съставени предимно от индийци. За да се адаптира към местния пазар, към напитката е добавена кора от хининово дърво и това по-късно се включва в рецептата. Така е роден великият индийски тоник (1870 г.)

Други нововъдения ще бъдат направени много по-късно, през 1986 година, когато се появяват продуктите на базата на плодове и през 1992 година, когато Schweppes започва да следва друга тенденция, развивайки версията си “light”. През 1999 година е създадена гамата “Цитрус”.

Оттогава гамата с плодов вкус се разширява и понякога има отделни продукти за специфични пазари като Schweppes Spirit, серия плодови напитки, пуснати в Испания от 2007 година.

С течение на времето Schweppes се налага като напитка с изтънчена и ексцентрична идентичност, насочена към хората между 25 и 35 години, която изгражда своя образ като лице на внимателно подбрани събития.

През 2008 година Schweppes лансира нова стратегия, базирана на нов слоган (Създатели на вкусове от 1783 г.) и се насочва към по-шикозна клиентела. Напитката постепенно създава асоциация за лукс, но в същото време остава достъпна за всеки в супермаркетите и кафенетата.

За даде тласък на тази революция, през 2009 година Никол Кидман стана част от реклама на прочутата напитка, снимана в замък с индийска външност, напомнящ за корените ѝ и луксозната същност на марката.

И тогава, и днес Schweppes е синоним на свежест и на оригиналност, от която всеки има нужда.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати