Билки за борба с високите триглицериди

билки срещу високите триглицериди

Триглицеридите са химическа форма на мазнини в кръвта. Излишъкът им е свързан с различни заболявания. Високите триглицериди могат да доведат до повишаване на холестерола, повишен риск от сърдечни пристъпи и хипертония.

За щастие, тези триглицеридни нива могат да бъдат намалени с правилна диета и упражнения. Някои билки могат да бъдат полезни заедно с диетата и упражненията за понижаване на триглицеридите.

Симптоми на високи триглицериди

Високите триглицериди могат да бъдат много нездравословни, така че е важно да започнете да следите нивата си във времето, преди да станат реална опасност. Най-често, високите триглицериди не са придружени конкретен симптом, стига те да не са на нивото на риска, но превенцията е много важна.

Как да се избегне високо ниво на триглицериди? Контролът на триглицеридите е доста прост и има много продукти и методи, които могат да ни помогнат в това.

Балансирана диета: Добрата диета, която ни позволява да избягваме нивата на триглицеридите, трябва да включва големи порции зеленчуци, плодове и риба. Трябва да се избягват сосове, които съдържат много мазнини и да не се злоупотребява с червено месо, вместо негода се даде предимство на птичите и други нетлъсти леки меса. Трябва също така да избягваме да ядем големи количества хляб, особено със сосове, да ограничим алкохола и захарта.

Физически упражнения всеки ден: Ежедневните физически упражнения са важни за здравето, както и за много от нашите функции на тялото. Например, можете да плувате или да отидете на разходка всеки ден. С около 30 минути упражнения на ден и можете да сте сигурни, че триглицеридите ще бъдат на правилното ниво.

Много вода: Препоръчва се около два литра на ден, тъй като това ще ни помогне да сме чисти и здрави отвътре и отвън.

Заедно с правилното хранене, водата и физическата активност, има някои билки, които ще помогнат за поддържане на нормалните нива на триглицеридите.

Канела

канела срещу високите триглицериди

Канелата има много ползи за здравето, едно от които е да понижава триглицеридите. Научните данни, получени в изследване, публикувано в списание Diabetes Care през 2003 година, при което пациентите получавали по 1 грам, 3 грама или 6 грама канела на ден, показали, че всички имат подобрение в понижаването на нивата на триглицеридите, въпреки че се препоръчва да се започне с доза от 1 г на ден.

Чесън

Чесънът е едно от богатствата на природата и това се потвърждава от многобройни проучвания, които показват, че консумацията на само един чесън на ден помага за понижаване на триглицеридите. Чесънът помага за намаляване на отделянето на триглицериди от черния дроб в кръвта, а също така има противовъзпалителни и антикоагулантни свойства и спомага за понижаване на холестерола.

Зелен чай

Листата му съдържат танини и други естествени антиоксиданти, които помагат за намаляване на триглицеридите. Консумирането му, заедно с диета и някои упражнения, може лесно да намали триглицеридите.

Листата от артишок

артишокът помага при високите триглицериди

Листата на артишока са източник на мощни антиоксиданти флавоноиди, както и статини. Тези вещества предпазват от окисляване и свободни радикали. Различни клинични проучвания показват, че използването на листа от артишок е полезно за понижаване на холестерола и триглицеридите. Това вероятно се дължи на ефекта на статините, които взаимодействат за понижаване на холестерола.

Билки, богати на Омега-3 мастни киселини

Тези мастни киселини са полезни за сърцето и помагат за понижаване на триглицеридите и холестерола. Омега-3 киселините са ненаситени мастни киселини, които се намират в различни храни и спомагат за предотвратяване на образуването на кръвни съсиреци. Съдържат ги следните билки: карамфил, майорана, риган, босилек, градински чай, дафинов лист, къри, розмарин, мента, естрагон, джинджифил, маково семе.

Билки, богати на ниацин

Ниацинът е витамин от В групата, който помага за понижаване на триглицеридите. Ниацинът действа не само срещу излишните триглицериди, но и срещу LDL холестерола и общия холестерол. Сред билките, богати на ниацин са: люцерна, корен от репей, коча билка, лайка, очанка, семена от копър, сминдух, женшен, хмел, хвощ, лопен, коприва, овес, магданоз, мента, листа от малина, червена детелина, шипка, градински чай, киселец.

Борбата с високите триглицериди не е толкова сложна, стига да имате воля и желание. Спорт, хранителен режим и билков чай могат значително да подобрят състоянието ви!

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати