7 идеи за здравословна закуска, ако искате да влезете във форма

здравословна закуска за отслабване

Закуската е най-важното хранене за деня и движеща сила, която определя продължението на деня. Тя е първоначалният източник на енергия и е от изключително значение да не я пропускаме. Голяма част от дамите, които искат да свалят няколко килограма, се опитват да го направят чрез гладуване и пропускане на закуската. Този подход, обаче, не води до нищо друго, освен влошаване на здравословното им състояние.

Закуската трябва да бъде лека, но питателна, снабдяваща организма с основните и най-важни елементи, същевременно и здравословна. Звучи трудно за реализиране, но всъщност не е. Предлагаме ви 7 идеи за здравословна закуска, ако искате да влезете във форма!

1. Ленено семе – приемайте го в смлян вариант, заедно с кисело мляко, смути, овесена каша, като добавка в хлябове, сладкиши, които ще бъдат по-здравословни, приготвени с него и други. То съдържа фибри, които улесняват храносмилането. Смята се за едно от суперхраните, добили популярност в днешно време. Има положително въздействие върху стомашно-чревния тракт, което допринася за свалянето на излишно тегло.

2. Чиа – другата суперхрана. Семената от чиа се комбинират най-често с кисело мляко, що се отнася за закуска. Може да ги добавите към смути, овесена каша, десерт, хляб и т.н. Богати са на протеини и фибри, поддържат организма сит и са с ниско съдържание на калории, което ги превръща в перфектната здравословна закуска.

закуска с овесени ядки и чия

3. Ядки – печени или сурови, но без сол. Вкусна и питателна храна, която осигурява дневната доза фибри и полезни мазнини, от които тялото се нуждае. Те не са толкова калорични и могат да ви държат сити дълго време. Може да ги хапвате директно или в комбинация с кисело мляко, мюсли, смути или нещо друго. Полезни на ден са около 30-50 грама.

4. Горски плодове – няма как да подминем любимите ягоди, боровинки, къпини и малини. Изключително полезни, бедни откъм калории и богати що се отнася до фибри и минерали. Те са вкусна, лека и здравословна закуска, с която бихте могли да започвате всеки свой ден.

5. Цитруси – в частност грейпфрут. Той е най-полезният от цитрусите, тъй като в състава му има голямо количество фибри и вода, и липсват калории. Може да консумирате плода директно, под формата на фреш, като добавка към салата или смути. Смята се, че половин грейпфрут преди хранене би могъл да стимулира изгарянето на мазнини и съответно свалянето на килограми.

цитрусите са полезни за закуска

6. Киви – това е един от най-полезните плодове. Съдържа фибри, калий, витамини К и С, пектин. Последният е отговорен за засищането на организма, подобряване на храносмилането, предотвратяване задържането на течности в организма и сваляне на излишни килограми.

7. Овесени ядки – имат специфичен вкус и не се нравят на всеки. Те са нискокалорични, но с богато съдържание на фибри и протеини, заради което са изключително полезни за организма. Елементите, които се намират в състава на овеса, укрепват имунната система и регулират нивата на кръвната захар.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати