Заменете преработените меса с тези

Преработени меса

През последните години все повече се говори за вредата, която преработените меса нанасят върху човешкия организъм. Според редица изследвания консумацията на салами, луканки, шунки, бекон, наденички, и изобщо всякакъв вид колбаси, може да доведе до онкологично заболяване и проблеми със сърцето. Причината се крие в множеството химични процеси, през които минава месото при обработката му - опушване, осоляване, добавяне на множество консерванти, аромати и стабилизатори.

Наред с колбасите се оказва, че червеното месо също може да бъде много опасно за здравето. Препоръчва се да се консумира такова от животни, които не са третирани с антибиотици и хормонални препарати, гледани са в екологично чисти ферми и хранени с подбрана реколта.

Освен това редовната консумация на сготвено при високи температури червено месо може да доведе рак на бъбреците, рак дебелото черво и рак на панкреаса.

Прекратяването или свеждането до минимум на прием на преработени меса може да удължи живота ви с няколко години. Ето и с какво да замените преработените меса!

Опитайте да си набавяте пилешко и пуешко месо от домашни стопанства. Като най-добре е месото да бъде сварено или изпечено на ниска температура. Приемът му 2 пъти в седмицата е напълно достатъчен, за да задоволи нуждата на организма от съдържащите се в него полезни вещества.

Домашната пуйка е по-добра алтернатива на преработените меса

Рибата също не е за пренебрегване. Богати на омега-3 мастни киселини са скумрията, лефер, сьомгата, сьомговата пъстърва и риба тон.

За да си набавите протеини може да заложите и на бобовите храни - соя, леща, боб, нахут, като ги консумирате като гарнитура или основно ястие.

Различните видове ядки като орехи, бадеми, кестени, кашу, както и сушени плодове, са добра алтернатива на месото.

Богатото на ненаситени мастни киселини авокадо може да разнообрази менюто ви, а и определено е много по-полезно от преработените меса.

Голяма част от съставките на месото могат да бъдат открити в яйцата. Те са отличен източник на белтъчини и чудесен заместител на преработените меса.

В обобщение може да кажем, че е много по-добре да консумирате гореизброените продукти, отколкото преработени меса с неясен произход, изобилстващи от консерванти, стабилизатори и вредни химикали.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати