Синя риба - характеристики и ползи

пъстървата е вид синя риба

Синята риба е най-добрата морска храна за организма. Богатството на витамини и минерали, наред с по-малкото мазнини защитават сърцето и регулират холестерола. Тези риби съдържат омега-3 мастни киселини, витамините D, Е и А. Ползите за организма са многобройни - ценен помощник в борбата със заболяванията на ставите; при проблеми с кожата; като основна съставна част от диетични режими при наднормено тегло и различни заболявания.

Кои познати риби влизат в тази категория?

Сини риби са сьомгата, рибата тон, скумрията, пъстървата, сардината и змиорката. От тези най-известни и консумирани представители на сините риби получаваме само полезни хранителни вещества. Ето какво е хранителното съдържание на някои от тях.

Сардина

сардините са сини риби

В сардината откриваме около 10 грама полезни мазнини на 100 грама рибно месо. Тъй като е от вида на сините риби, тя съдържа омега- 3 мастни киселини, които понижават холестерола и предпазват сърцето.

Съдържанието на витамини е богато и се представя от група В, А, D и Е. Йодът, желязото и фосфорът са минералите, които можем да получим от консумацията на тази синя риба. Тъй като подпомагат растежа и заздравяването на костите, рибите сардини са подходяща храна за децата и възрастните хора. С помощта на омега- 3 мастната киселина се тушират ставните болки и се осигурява енергията за тялото.

Пъстърва

Този представител на сините риби е особено често консумиран в Испания. Фосфорът, калцият, калият, магнезият са минералите, които са силно застъпени в пъстървовата риба, наред с витамините А, В2 и В3, както и задължителната за всички сини риби омега- 3 мастна киселина.

Съдържанието на протеини е високо и затова е подходяща храна за менюто на хора, които са физически активни - спортисти и хора, упражняващи тежък физически труд. Децата харесват месото на пъстървата, защото е крехко, леко и вкусно.

Скумрия

полезната скумрия е вид синя риба

Скумрията е синята риба с много ползи за организма. От нея могат да се получат витамини, нужни на тялото, като В1, В2, В3, В6 и В12, както и жизнено важните йод, желязо и фосфор. Единствен недостатък е пуринът, който е с високо съдържание в тази синя риба. Затова болните от подагра трябва да я изключат от менюто си.

Змиорка

Тази трудно уловима синя риба има отличен вкус и зарежда тялото с витамините А, D и Е и минералите, характерни за всички риби от тази група. Трябва да се има предвид високото съдържание на мазнини в нея.

Препоръката при консумация на сини риби е да се комбинират с белите риби, както и със зеленчуци. Това означава здравословна и питателна храна всеки ден.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати