Храни, съдържащи холин

Храни, съдържащи холин

Холинът е важно хранително вещество, необходимо за широк спектър от функции в човешкото тяло - от поддръжката на клетките, до създаването на невротрансмитери.

Макар и рядко срещано явление, недостигът на холин влияе на повишаването на чернодробните ензими и може да причини заболявания на черния дроб, сърдечно-съдови заболявания и дори неврологични разстройства.

Ползите за здравето от приемът на храни с високо съдържание на холин са: намален риск от поява на деменция, сърдечно-съдови заболявания и рак.

Част от храните с високо съдържание на холин са: крехко пилешко месо, риба, крехко свинско месо, яйца, говеждо месо, скариди, боб, обезмаслено прясно мляко, броколи и зелен грах.

Препоръчителният дневен прием на холин за възрастните хора е 550 мг.

Не спирайте да четете и вижте 10-те храни с най-високо съдържание на холин.

1. Крехки пилешки гърди

Съдържанието на холин в 100 г пилешки гърди е 117 мг, или 21% от препоръчителния дневен прием.

2. Сьомга

Храни, съдържащи холин

Съдържанието на холин в 100 г сьомга е 112.6 мг, или 20% от препоръчителния дневен прием.

3. Крехки свински котлети

Съдържанието на холин в 100 г крехки свински котлети е 89.9 мг, или 16% от препоръчителния дневен прием.

4. Яйца

Храни, съдържащи холин

Съдържанието на холин в 100 г яйца е 293.8 мг, или 53% от препоръчителния дневен прием.

5. Говежда пържола

Съдържанието на холин в 100 г говежда пържола е 77.8 мг, или 14% от препоръчителния дневен прием.

6. Скариди

Съдържанието на холин в 100 г скариди е 135.4 мг, или 25% от препоръчителния дневен прием.

7. Бял боб

Съдържанието на холин в 100 г бял боб е 44.7 мг, или 8% от препоръчителния дневен прием.

8. Обезмаслено прясно мляко

Съдържанието на холин в 100 г обезмалсено прясно мляко е 16.4 мг, или 3% от препоръчителния дневен прием.

9. Броколи

Храни, съдържащи холин

Съдържанието на холин в 100 г броколи е 40.1 мг, или 7% от препоръчителния дневен прием.

10. Зелен грах

Съдържанието на холин в 100 г зелен грах е 29.7 мг, или 5% от препоръчителния дневен прием.

Групите с риск от недостиг на холин са:

- бременни жени;

- хора с определени генетични изменения;

- хората, нуждаещи се от парентерално храненe.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати