Хапвай кисело зеле за ударно повече витамин C през зимата

Хапвай кисело зеле за ударно повече витамин C през зимата

Всеки знае, че със студа идват вирусите, които лесно ни разболяват. Това се случва, защото имунната система отслабва поради липсата на сезонните плодове и зеленчуци. Правилното хранене може да балансира организма, за да бъде устойчив на промените.

Витамините, и преди всичко витамин С, е това, което ни е най-нужно на прага на зимата и през всички студени месеци. За да се поддържат високи нива на така нужния за тялото витамин, здравният съвет винаги е да се консумират повече цитруси и горски плодове - пресни или замразени, те са много добър източник на така нужната ни имунна устойчивост.

Според водещ руски диетолог, представата, че цитрусовите плодове и най-вече портокалите са носители на високи количества витамин С, не е съвсем вярна.

Колкото и странно да изглежда, най-високо е съдържанието на имуноподдържащия витамин в киселото зеле и червените чушки.

ударно повече витамин C през зимата

Нивата на ценната хранителна съставка в тях е 10 пъти по-висока, отколкото в цитрусите. Ако човек обича портокали, това е чудесен начин да си набави витамина, но страдащите от висока киселинност и тези, които по някаква причина нямат достъп до плода, спокойно могат да си набавят нужното от киселото зеле.

Какви ползи още можем да получим от консумацията на този зеленчук след ферментацията му?

Поради процесите на ферментация киселото зеле се превръща в пробиотик, подходящ за добрата перисталтика. Той поддържа чревната микрофлора в здравословно състояние. Имунната система е възможно да бъде модулирана чрез храносмилането и киселото зеле се справя с този въпрос. Грижи се за производство на имунни фактори от чревните стени.

Кисело зеле

За да ферментира зелето, в него се слага голямо количество сол и затова продуктът става неподходящ за хипертониците, както и тези с наднормено тегло. Съществуват обаче рецепти за ферментация без използването на големи количества сол.

Друга положителна страна на киселото зеле, която е от полза в студените месеци, е съдържанието на бета-каротин. Той е характерен за оцветените в ярки цветове зеленчуци и е полезен за поддържане на имунната система.

С негова помощ тялото произвежда клетки, убиващи микробите. Червените, лилавите, оранжевите и жълтите плодове и зеленчуци дават на тялото нужните количества бета-каротин. Най-подходящо е да се консумират пресни или след съвсем лека топлинна обработка, за да запазят всичките си полезни свойства.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати