10 предимства на храненето без захар

спиране на захарта

Ако търсите силата на волята, за да ограничите приема на захар, може да се убедите в многото предимства на храненето без захар. Освен ефекта, който оказва върху линията на талията, високият прием на захар и затлъстяването са свързани с болести като диабет, сърдечни заболявания и рак. Научете как храненето без захар може да ви бъде от полза както психически, така и физически.

1. Намалете риска от заболявания

Захарта отнема хранителни вещества от организма, необходими за неговия метаболизъм, така че хранителните дефицити като остеопороза, анемия и имунен дефицит се влияят от консумацията на захар.

Самата имунна система се влияе от захарта, тъй като инхибира отделянето на хормони на растежа, когато повишава нивата на инсулин. Освен това използва белите си кръвни клетки, за да почисти отпадъчните продукти, оставени от захарта, вместо да ги кара да се бори с бактерии и болести, каквато е основната им роля.

Захарта има способност да причинява възпаление - играе роля при състояния като дерматит, хиперактивност, лошо храносмилане и депресия. Захарта може да разруши храносмилателната система, като я отслабва и не позволява хранителните вещества да се асимилират правилно. Захарта ферментира и пречи на храносмилателното здраве, често причинявайки газове и подуване на корема.

2. Контролирайте глада и желанието

За да метаболизира захарта, тялото ни използва хранителни вещества като витамин В, хром и калий. Чрез многократно ядене на захар ние изчерпваме запасите си от хранителни вещества. Тези запаси от хранителни вещества са необходими, за да помогнат на тялото да се справи с възпалението.

Следователно, самата захар е храна, която приема повече от тялото, отколкото добавя. Макар и да използва хранителни вещества, тя не допринася нито една полза. Много храни, съдържащи захар, не съдържат други важни макро- и микроелементи и необходими компоненти. Водата, протеините и здравословните мазнини са необходими на тялото, за да функционира правилно. В резултат на това се развива глад.

Вашето тяло търси хранителните вещества, които му липсват, и често настъпва омагьосан кръг. В някои случаи се развива захарна зависимост. Яденето на хапка захар създава желанието за още. Балансирането на храненето ви помага да балансирате кръвната захар и да премахнете желанието. Това включва яденето на правилните порции в правилните моменти и консумацията на цели, нерафинирани храни, които ще бъдат ефективно превърнати в енергия и не се съхраняват като мазнини.

отказване на сладкото

3. Подобрете енергията си и се чувствайте по-малко мудни

Излишната захар ви забавя. След като я изядете, тя повишава нивата на кръвната ви захар. Вашето тяло освобождава инсулин и се задейства триптофан. Триптофанът се превръща в серотонин, оставяйки ви готови за дрямка. Когато ядете нерафинирани съставки, които са естествено без захар, вие се зареждате с антиоксиданти, витамини, фибри, вода и протеини, които подхранват мозъка и тялото ви, помагайки ви да прескачате деня си, а не да се влачите от една захарна фиксация към следващата.

4. Увеличете умствената яснота

Изследванията показват, че захарта може да допринесе за загуба на паметта и невъзможност за концентрация. Доказано е, че допринася за нервност и негативни мисли. Изследванията също така предполагат, че възпалението, създадено от приема на захар, е причина за нарушения в химията на мозъка.

5. Подобрете външния си вид

Наред с ограбването на тялото ви от минерали и витамини, които ви държат да изглеждате и да се чувствате страхотно, захарта има способността да ви лишава от добър външен вид. Гликацията е когато захарта се привързва към протеина, което води до усъвършенствани крайни продукти на гликиране (AGEs). Възрастните хора притежават увиснала кожа и бръчки. Колкото повече захар ядете, толкова по-възрастни ще изглеждате.

6. Управлявайте и поддържайте теглото си

Спирането на захарта може да доведе до загуба на тегло. Вече знаем, че тялото се нуждае от мазнини, особено от "добри" мазнини, като омега-3 мастни киселини, които хранят мозъка, подобряват циркулацията и работят срещу възпаления. От друга страна, излишната захар се преобразува в мазнини.

Рафинираната захар от въглехидратите, които са лишени от фибри, ще се метаболизира още по-бързо. Колкото повече захар ядете, толкова повече мазнини ще се съхраняват в тялото ви.

вреди от бялата захар

7. Подобряване на здравето на зъбите

Захарта е основна причина за стоматологични проблеми. Тя насърчава растежа на бактериите, които са отговорни за причиняването на кариеси. Четката помага да се премахнат тези бактерии, но натрупването на зъбен камък често води до това и устното ни здраве страда.

8. Избягване на алергените

Добавки като царевични производни обикновено се намират в преработени, масово произведени сладкиши и печива. Сладкарската захар е пакетирана с царевично нишесте, за да се предотврати слепване. Тези, които страдат от алергия към царевица, могат да почувстват нежелани реакции към пудрата захар при сладкиши и десерти.

9. Чувствайте се по-добре сега

Консумацията на захар задейства химични реакции, които насърчават възпаленията. Консумацията на по-малко захар се равнява на по-малко възпаления в тялото, което е в основата на повечето болки. Възпалението също има отрицателно въздействие върху имунната система, храни дрождите и допринася за растежа на бактериите. Консумирайте по-малко захар и може бързо да забележите разлика в това как се чувствате като цяло.

10. Научете нещо ново

Удивително е колко вкусна храна може да бъде без рафинирана захар. Има много заместители на захарта, които могат да се използват, за да осигурят нотка на сладост без калориите или лошите ефекти на захарта.

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати