Храни с ниско съдържание на натрий

Храни с ниско съдържание на натрий

Поддържането на диета с ниско съдържание на натрий се налага при необходимост от нормализиране на кръвното налягане, при проблеми с бъбреците, подуване на корема и други здравословни състояния.

Минералът натрий присъства във всички видове храни в естествено състояние. Той е необходим за поддържането на здравето. Завишените количества от него обаче могат да имат вредни последици.

Необходимото количество от минерала е до 2 г дневно, но в храненето на един средностатистически човек то надхвърля тази доза около 20 пъти. Излишъкът причинява жажда, задържане на вода в тялото, високо кръвно и оттам сърдечни заболявания, водещи до преждевременна смърт.

Контролът на приема на натрий изисква дисциплина и отговорност към личното здраве. Първата стъпка е да се преглеждат внимателно етикетите на хранителните продукти и да се следи количеството сол, която е отбелязано. Продуктите без добавена сол или с ниско съдържание на натрий са препоръчителните за покупка.

Домашна храна без сол и натрий

Консумирането на домашно приготвена храна е важно условие, което ще подпомогне много процеса на следене на приеманата сол, защото всичко може да се готви без никакво осоляване. След привикване се усеща истинския вкус на храната.

Включването в менюто на храни, богати на фибри като пресните зеленчуци и плодове, бобовите растения, пълнозърнестите храни, триците, ориза ще осигури храни без добавена сол на трапезата.

Овкусяването на храната трябва да става с лимонов сок, натурални билки и подправки, сурови зеленолистни зеленчуци, оцет, но не и фиксове и готови комбинирани подправки, в които има прекалено много сол. Съществуват и много други интересни натурални подправки като куркума, босилек, целина, кимион, риган, розмарин, чесън, джинджифил и други. Лютивите подправки като чили и къри много добре заместват солта, тъй като намаляват стремежа на тялото към снабдяване със сол.

Храни с ниско съдържание на натрий

Хлябът също трябва да се приготвя у дома, защото във фабрично приготвения се добавят прекалено много добавки и натрият е в завишени количества.

Необходимо е да се следи приемът на вода. Обилното пиене на вода прочиства организма, но трябва да се има предвид, че някои минерални води са с високо съдържание на натрий. Трябва да се подбере подходящата минерална вода.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати