gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Пухкавата талия е сигнал за деменция

Пухкавата талия е сигнал за деменция

Пухкавата талия е сигнал за опасност от деменция

Причините, които пораждат деменцията, остават неразгадан пъзел за учените. И все пак днес те са с една стъпка напред. Благодарение на ново проучване, което доказва връзката между наднорменото тегло и това нелечимо заболяване.

Колкото по-пухкава талия на средна възраст, толкова по-голям риск от деменция

Добре известно е, че хората, които са склонни да трупат мазнини в горната част на гърба и по талията, са с повишен риск от сърдечносъдови заболявания и диабет. Оказва се, че наднорменото тегло има пряка връзка и с развитието на деменция.

В най-висок риск са хората на възраст около 60 години, много от които страдат от затлъстяване именно в областта на талията и корема. Особено онези, които си носят наднормените килограми от години. Високите нива на телесни мазнини по корема могат да блокират кръвопотока към мозъка, което предизвиква заболявания на паметта.

Пухкавата талия е сигнал за деменция

Учените са подложили на тест близо 6 хиляди души, които са били обект на изследване почти десетилетие. Те са правили упражнения за когнитивните им действия, които са свързани пряко с мисленето, преценката и адекватността. Изследователите са установили, че пациентите, които имат мастни натрупвания около талията, с времето са получили забавяне в паметта и преценката им за различни предмети и действия е намаляла. За разлика от хората, които са имали мазнини в долната част на тялото. Това било ясен сигнал за учените, че именно пухкавата талия може да е причина за деменцията.

Има два вида коремни мазнини

Първият е мазнината, която е разположена между кожата и коремните мускули. Тя е необходима за нормалното производство на хормони и всеки здрав човек я има. Втората е така наречената висцерална мазнина, която се натрупва между органите в следствие на преяждане и недостатъчна физическа активност.

Съвети как да поддържаме мозъка си здрав

Пухкавата талия е сигнал за деменция

1. Живейте здравословно, като се храните правилно и се движите достатъчно;

2. Общувайте с повече хора, излизайте и дръжте мозъка си винаги в действие;

3. Учете нови езици, четете и не се отдавайте на мързел;

4. Намалете нивата на стрес в живота си, защото хроничният стрес и безпокойството могат да повишат риска от деменция;

5. Грижете се добре за себе си, като спите достатъчно и обръщате внимание на здравето си с редовни посещения при лекаря, особено ако страдате от хронични заболявания.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати