gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Здравословни за сърцето мазнини

Здравословни за сърцето мазнини

Здравословни за сърцето мазнини

За или против мазнините? Този спор се превръща в на практика вечно дерби. Категоричен отговор е труден, а причината за това е, че той всъщност не е съвсем прост. Мазнините не са еднакви. Не е случайно, че дори на етикетите те са разделени в различни графи, чиито стойности са различни.

Истинският спор за полезните свойства на мазнините възниква основно заради предполагаемата им вреда върху сърцето и кръвоносната система. Доскоро се е смятало, че всички те са свързани с увеличени нива на холестерол в тялото. Истината е, че още преди години учените успяха да ги разделят – на мазнини, които вредят на сърцето, и на мазнини, които са полезни за него.

Така е изчислено, че омега-3, 6 и 9 мастни кисели са всъщност пръв приятел на сърцето ни. Нещо повече - те успяват да възвърнат изгубения баланс в тялото ни. И не просто пазят сърцето ни, а имат и куп други полезни свойства - известно е, че те имат противовъзпалително действие, което намалява риска от образуване на рак. За тях е доказано още, че предпазват от диабет и различни нервни болести.

Сред продуктите, богати на мазнини, които тялото ни обича, са ядките, авокадото, растителните мазнинизехтин, фъстъчено масло, масло от сусам. Таханът, рибата, всички семена също са полезни.

Морските храни например съдържат много Омега-3. Богати на тези мастни киселини са рибата тон, сьомгата, скумрията. Важно е да ги консумирате поне 2-3 пъти седмично.

Растителните източници на мазнини също имат особено много полезни свойства. За здравословна закуска изберете семената от чия и от лен.

Здравословни мазнини

Животинските източници на мазнини също са полезни, макар и дълго време да са били обвинявани, че предизвикват повишени нива на холестерол в тялото. Важно е да приемате месо, което не е тлъсто – пилешко или телешко, а яйцата (да, с жълтъците! ) са истинска суперхрана.

Омега-6 е друга мастна киселина, която не просто не повишава нивата на холестерол в тялото, а и ги понижава - наистина здравословна за сърцето ни мазнина. Богати на тази мастна киселина са ядките – бадеми, кашу, орехи, лешници. Необходими са поне шепа дневно, за да дадете на тялото ви хранителните вещества, от които се нуждае.

На тази мастна киселина са богати и зехтинът, и маслините. Добавяйте ги към салатата си, за да дадете на организма си оптимална доза от мазнини и фибри.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати