gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Здравословни ползи от кефира

Здравословни ползи от кефира

Здравословни ползи от кефира

Кефирът е изключително популярен в уелнес средите. На практика той е нещо като далечен роднина на айряна, а в същността си е ферментирал млечен продукт. Може би ви стана ясно защо той е толкова обичан от хората, които се стремят да водят здравословен начин на живот – той е изключително богат на полезните пробиотични бактерии. Освен това е богат на протеини.

Какви са другите здравословни ползи на кефира и какво точно е той обаче?

Кефирът се прави от прясно мляко, към което се добавят зрънца, които представляват колонии на бактерии. На външен вид те приличат на малък карфиол. В рамките на 24 часа микроорганизмите се размножават, карайки захарите в млякото да ферментират, превръщайки го в кефир. Зрънцата след това се премахват от продукта и се запазват за следваща употреба.

Ферментиралата напитка е богата на много важни хранителни елементи – в 175 мл от него се съдържат цели 4 грама протеин, 10% от необходимата ни дневна доза калций, фосфор, витамин В12 и В2, както и голямо количество магнезий. Освен това е и нискокалоричен и с ниско съдържание на въглехидрати, което го прави и перфектната диетична храна. В кефира се съдържат и важни вещества като органични киселини и пептиди, важни за здравето ни. Хората с непоносимост към лактоза също могат да консумират кефир – използвайки кокосова вода, кокосово мляко или друга сладка течност. Този веган кефир обаче ще се различава от този, направен от мляко.

Кефирът е по-мощен пробиотик от киселото мляко. Макар и то да е най-познатата пробиотична храна в целия свят, истината е, че кефирът съдържа повече бактерии – цели 61 щама.

Напитката има и антибактериални свойства благодарение на пробиотика Lactobacillus kefiri, който се среща единствено в нея. Този пробиотик спира растежа на някои опасни бактерии като салмонелата, хеликобактер пилори, ешерихия коли.

Кефир с ленено семе

Кефирът намалява риска от остеопороза и подобрява здравето на костите ни. Това е благодарение на калция, който се съдържа в него. Ползите са и заради витамин К2, също част от състава на пълномасления кефир. Този витамин е важен, защото се грижи за правилното усвояване на калция. К2 намалява риска от фрактури с цели 81%!

Има и данни, че вълшебната напитка има антиракови свойства. Смята се, че пробиотиците във ферментиралите млечни продукти подпомагат за обратно развитие на тумора чрез стимулиране на имунната ни система.

Кефирът е с по-ниско съдържание на лактоза, което е добра новина за хората, страдащи от лактозна нетолерантност. Това не означава алергия, а затруднения при храносмилането ѝ. При ферментиралите млечни продукти, каквито са и кефирът, и киселото мляко, лактозата е в много по-малки количества. Освен това те са богати и на специални ензими, подпомагащи разграждането ѝ.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати