Колко калории да приемаме дневно, за да отслабнем?

Колко калории да приемаме дневно, за да отслабнем?
3 броя маски с клапан и антибактериален слой-13%
Ефикасна защита срещу вируси и бацили с:
3 броя маски с клапан и антибактериален слой
28.80 лв.
25.00 лв.
Виж ››

Повечето разбират какво означават калориите едва тогава, когато преминат на диета за намаляване на теглото. В онлайн пространството има различни калкулатори, които дават относителна яснота от колко калории се нуждаем дневно, за да отслабнем.

Факторите, които определят това обаче, са много и са комплексни. На първо място, значение имат и височината и настоящите ни килограми. Важни са и целите. От особено голямо значение обаче е начинът на живот, който водим.

Изчислено е, че средностатистическата жена се нуждае от около 2000 калории дневно, за да поддържа теглото си и около 1500, за да отслабне. При мъжете картинката е различна – средно представителите на силния пол трябва да приемат около 2500 калории, за да поддържат форма и около 2000, за да топят мазнини.

Не бива да се водите изцяло по тези цифри обаче. Както вече казахме, факторите са много. Освен теглото и височината значение имат и годините ви и активността, която извършвате.

За сравнение – 25-годишно момиче, която тежи 50 килограма и е висока 165 см трябва да консумира 1700 калории дневно, за да задържи теглото си. 40-годишна жена със същите показатели обаче трябва да приема не повече от 1600 калории, за да не наддаде.

И още – 25-годишна жена с вече споменатите мерки, която води застоял начин на живот, няма да напълнее при консумация на около 1500 калории. 25-годишна жена, която е много активна и тренира, трябва да приема по 2400 калории, за да задържи теглото си!

Калкулатор накалориите

За да разберете собствените си нужди от дневни калории, можете да използвате един от достъпните и безплатни калкулатори в интернет.

А за да намалите калориите, които консумирате, трябва да следите режима си. Изключете всички сладки напитки и бъдете внимателни с фрешовете и смутитата, защото те се консумират бързо и лесно, но на цената на повече калории и ниска хранителна стойност.

Увеличете приема на протеин, който е хранителен и подпомага отслабването. Използвайте калориен калкулатор, в който да въведете храните, които консумирате дневно. В рамките на 1-2 седмици ще добиете представа как изглеждат нужните ви калории в храна и ще спрете да ги броите.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати