Ползите от ябълките и динята за тялото

Дините и ябълките са много полезни
Стилна мелничка за сол и пипер 2в1
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Стилна мелничка за сол и пипер 2в1
23.20 лв.
Виж ››

Министерството на земеделието на САЩ определя, че един здравословен хранителен режим трябва да включва между 1, 5 и 2 чаши плодове на ден.

Яденето на ябълки и диня носи големи ползи в един хранителен режим, богат на плодове и зеленчуци - включително, според Харвардската школа по обществено здраве, намален риск от инсулт, сърдечно-съдови заболявания и храносмилателни проблеми.

Тези плодове също представляват източник на хранителни вещества, които са от съществено значение за доброто здраве.

Какви са другите ползи от ябълките и дините?

Витамин А

Ябълките и дините са източници на витамин A - семейство от съединения, наречени ретиноиди. Някои ретиноиди имат способността да се свързват с протеини, наречени рецептори, намиращи се на повърхността на вашите клетки, и ретиноидите взаимодействат с тези рецептори, за да ръководят поведението на клетките. Чрез тази комуникация витамин А помага да се ръководи развитието на кожата и костните клетки, спомага за поддържането на здравето на тези тъкани, а също така дава възможност за функциониране на ретината.

Чаша нарязана на кубчета диня и една голяма ябълка осигуряват около 42% от дневните нужди от витамин А за жени, или 33% от дневните нужди за мъже.

Витамин C

Подобно на много плодове и зеленчуци, ябълките и дините са добър източник на витамин C, наричан още аскорбинова киселина. Витамин С поддържа целостта на тъканите, като допринася за производството на колаген. Колагенът, който е структурен протеин, осигурява сила и еластичност на различни тъкани, включително на кръвоносните съдове, кожата, хрущялите, костите, зъбите и сухожилията.

Скорбутът е състояние, свързано с недостиг на витамин C, което води до разрушаване на тези тъкани, причинявайки симптоми като загуба на зъби и разкъсване на кожата. Според Института на Линус Полинг, жените и мъжете се нуждаят съответно от 75 и 90 милиграма аскорбинова киселина дневно и консумирането на 1 чаша нарязана на кубчета диня и една голяма ябълка увеличава приема ви с 22, 6 милиграма.

Водно съдържание

Често пренебрегван аспект на здравето е нивото на хидратация, а динята и ябълките съдържат много вода. Ако не консумирате достатъчно вода, вредите много на организма си - ниските нива на хидратация водят до ниско кръвно налягане и ускорен пулс, докато тежката дехидратация може да причини електролитен дисбаланс или дори смърт.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати