Замяната на въглехирати и мазнини - всички ползи

Замяната на въглехирати и мазнини - всички ползи

В последно време се налагат множество диети, които ви обещават бързи и дълготрайни резултати. Те се опират на намаляването на определени вещества и увеличаването на други в ежедневната ни диета.

Една от най-разпространените и обект на множество спорове е т.нар. кето диета, при която приемът на въглехидрати се намалява до възможния минимум за сметка на увеличаването на протеините и мазнините.

Ето някои от най-разпространените предимства на нисковъглехидратните- и високомазнинни диети.

Намалява апетита

Консумацията на по-малко въглехидрати води до прибягването на организма към мазнините. Изгарянето на мазнините става по-бавно от това на въглехидратите и съответно се притъпява апетитът или по-скоро огладнявате по-бавно.

Отслабвате по-бързо

В началото на диета, основана на намален прием на въглехидрати, загубата на тегло е по-бърза. Това е така, защото тези диети водят до намаляване на количеството вода в организма, което и си личи, когато се качите на кантара.

Намалява мазнините на корема

Спиране на въглехидрати

Такива диети са също много полезни за намаляване на мазнините по корема – както отвън, така и отвътре около органите. А това води до намаляване на риска от развиване на диабет и сърдечносъдови заболявания.

Добър холестерол

Благодарение на нисковъглехидратните диети се натрупва добър холестерол. Това също води до намаляване риска от развитие на някои сърдечно-съдови заболявания.

Диабет

Въпреки че се провеждат изследвания с разностранни резултати относно диабета, като цяло хората с диабет тип 2 се повлияват добре от подобен род диети. Това е така, защото намаляването на въглехидратите води до намаляване нивата на кръвна захар и инсулин.

Кръвно налягане

Отново според някои учени - намаляването или спирането на въглехидратите може да доведе до намаляване на високото кръвно налягане, откъдето и намалява рискът от сърдечно-съдови заболявания, инфаркти и инсулти.

От друга страна стоят диетите, които се основават на по-нисък прием на мазнини. Естествено, като със всички хранителни вещества, и тук приемът не трябва напълно да се спира, защото човешкият организъм се нуждае от мазнини, за да функционира правилно. Просто трябва да избягваме лошите и да наблягаме на добрите мазнини. Кои са те?

Ненаситените мазнини включват както мононенаситени, така и полиненаситени мазнини, които идват от растенията; познавате ги като масла от маслини, царевица и рапица. Ако се подлагате на диета с ограничен прием на мазнини, може да използвате посочените тук, за да набавяте необходимото на организма ви.

Наситените мазнини идват от животински продукти като месо и млечни храни. Те увеличават риска от сърдечни заболявания, защото повишават лошия холестерол в организма. Според различни изследователи и медици 10% или по-малко от дневните ви калории трябва да идват от наситени мазнини.

Замяната на въглехирати и мазнини - всички ползи

Трансмазнините се намират в продукти като маргарини, в много закуски и сладкиши като бисквитки, торти, пайове и чипсове. Трансмазнините са всъщност течни масла, които се превръщат в твърди мазнини по време на производство на някакъв хранителен продукт. Това се прави често, за да се увеличи срокът на годност на опакованите храни. Трансмазнините могат да повишат лошия ви холестерол. За препоръчване е да ги избягвате напълно.

Диета, базирана на нисък прием на мазнини представлява един балансиран тип хранене, който е доста здравословен. Това е така, защото се основава на консумацията на плодове и зеленчуци, пълнозърнести продукти и немазно месо и риба.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати