Така няма да преяждате – полезни съвети за чревоугодници

съвети срещу преяждане

Когато сме сити, стомахът сигнализира на мозъка ни, че сме сити. За предаването на този сигнал са нужни около 20 минути. През тези 20 минути най-често продължаваме да ядем и стигаме до там, че се чувстваме преяли.

Освен че усещането не е приятно, също така преяждането е изключително вредно за тялото ни. Често чуваме съвета да спрем да ядем, когато сме все още леко гладни, но това също не е полезно и със сигурност скоро ще бъдем гладни отново. Вместо това има редица други полезни съвети, които ще ви помогнат да контролирате порциите си, без да оставате гладни.

Яжте бавно и не забравяйте да дъвчете

Много хора ядат твърде бързо и почти не сдъвкват храната. Например, хората които имат много заета работа или учащите. Това обикновено идва от честата липса и на време и хапване на закуска „от крак“. Обаче не трябва да става навик!

бавно дъвчене

Ако ядете по-бавно и на по-малки залъци, не само ще дадете достатъчно време на стомаха си постепенно да смеля храната, но и ще можете да усетите кога е пълен. Един от сигналите, които ще забележите само ако ядете бавно и се замисляте за храната, е, че тя всъщност леко променя вкуса си. Затова, когато сте сити, тя вече не е толкова вкусна.

Пийте вода преди хранене

Изпийте поне една чаша вода преди хранене, за да може тя да запълни част от стомаха ви. Така ще се почувствате сити, преди да сте изяли твърде голямо количество храна. Още по-добре би било, ако изпиете две чаши вода преди храна. Така също ще подобрите храносмилането.

Използвайте по-малки чинии

Когато сервирате порция храна размерът има значение. Сложете в една голяма чиния същото количество храна колкото и в една малка. Когато погледнете към голямата, имате чувството, че храната в нея е малко, защото тя не запълва цялата чиния.

по-малките чинии помагат срещу преяждане

Обаче, когато погледнете към малката, тя изглежда сякаш има много храна в нея, защото е пълна. Тази оптична илюзия кара хората да ядат повече, когато използват големи чинии, затова се придържайте към по-малките. Но също така внимавайте да не използвайте твърде малки чинии. Ако изпитвате глад, значи трябва да направите порцията си или по-голяма или по- засищаща.

Яжте повече от един тип ястие

Избягвайте това да ядете само един тип храна. Например, ако вечерята ви е спагети, гарнирайте с някакъв вид салата или полезен десерт. Тук отново става на въпрос за илюзия. Ще се почувствате сякаш ядете повече храна, ако си сложите две по-малки, но различни ястия. Докато, ако е само едно, дори и да е по-голямо, може да останете с чувството, че още ви се яде, дори и стомахът ви да е пълен.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати