Правилната храна, която предпазва стомаха от подуване и болки

ленено семе срещу болки в стомаха

Всеки съвременен човек вероятно е запознат с това неприятно усещане за болка и тежест в стомаха. Нередовното и не винаги правилно хранене, стресът, лошата екология и изобилието от мазни храни карат стомаха да страда, в резултат на което имаме описаните по-горе симптоми.

Разбира се, ако болката е редовна, трябва да посетите лекар, но във всеки случай препоръчваме да включите тези продукти в диетата си, които ще помогнат на стомаха ви. В следващите редове вижте храни, предпазващи стомаха от болки и подуване:

Банани

Благодарение на своята текстура, както и на високото си съдържание на фибри и калий, бананите защитават стомашната лигавица и имат благоприятен ефект върху храносмилателната система.

Правилната храна, която предпазва стомаха от подуване и болки

Овесени ядки

Трудно е да си представим продукт, който е по-ценен за хората, страдащи от заболявания на стомашно-чревния тракт, отколкото овесената каша.

Препоръчва се от лекарите при подуване на корема и болка, а също така помага да се предотврати по-нататъшното развитие на гастрит и пептична язва, ако вече сте диагностицирани с нея. Друго важно свойство на овесената каша е чревната стимулация, което е особено важно за хора, страдащи от запек.

Сушени плодове

Включването на сушени плодове в ежедневната ви диета ще ви помогне не само да компенсирате енергийния дефицит, но и да очистите организма. Всъщност, поради високото съдържание на фибри, сушените плодове, особено сините сливи, оказват положителен ефект върху функционирането на целия стомашно-чревен тракт. Експертите препоръчват да ядете буквално няколко сушени плода на ден, за да поддържате здравето на червата си.

Правилната храна, която предпазва стомаха от подуване и болки

Лененото семе

Ленените семена са невероятно здравословен продукт. Ако говорим за ефекта му върху организма, използването на ленено семе насърчава регенерацията на тъканите, ускорява процеса на заздравяване на язви, спомага за нормализиране на чревната подвижност, а също така намалява нивото на киселинност на стомашния сок.

Кисело зеле

Това може да ви изненада, но киселото зеле е много по-здравословно за стомаха, отколкото прясното. Това се дължи на образуването на млечна киселина в зелето директно по време на процеса на зреене. Именно това вещество поддържа чревната микрофлора, запазва бактериите, които са полезни за организма и се борят с вредни и опасни, като например E. coli.

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати