12 супер храни, които ви помагат да изгорите мазнините

12 супер храни, които ви помагат да изгорите мазнините

Увеличаването на скоростта на метаболизма може да доведе до по-бързата загуба на телесни мазнини. Повечето добавки, които се предлагат на пазара, са опасни, неефективни или и двете.

Има някои храни и напитки, които естествено повишават вашия метаболизъм и насърчават загубата на мазнини. А именно и тези 12 здравословни храни за изгаряне на мазнини са:

Риби, богати на мазнини

Сьомга, херинга, сардини, скумрия и други мазни риби съдържат омега-3 мастни киселини, за които е доказано, че намаляват възпалението и намаляват риска от сърдечни заболявания. Омега-3 мастните киселини могат да ви помогнат да загубите телесните мазнини. Нещо повече, рибата е отличен източник на висококачествен протеин. Този протеин създава усещане за насита и увеличава скоростта на метаболизма. По този начин се усвояват повече мазнини и въглехидрати. Препоръчително е в седмицата поне 2 пъти по 100 грама риба да се включва в менюто.

Средноверижни триглицериди (МСТ мазнини)

Мастно киселинни естери, извличани от глицерола, които се усвояват много лесно от организма. Оказват благоприятен ефект върху метаболизма на белтъчините. За да се усвоят в човешкото тяло, те нямат нужда от жлъчна киселина. Поради по-късата си дължина, МСТ се абсорбират бързо от организма и отиват направо в черния дроб, където веднага могат да бъдат използвани за енергия или превърнати в кетони за използване като алтернативен източник на гориво.

Замяната на част от мазнините във вашата диета с 2 супени лъжици MCT на ден може да оптимизира изгарянето на мазнини. Най-добре е обаче да започнете с 1 чаена лъжичка дневно и постепенно да увеличавате дозата, за да сведете до минимум потенциалните храносмилателни странични ефекти като спазми, гадене и диария. MCT масло може да увеличи изгарянето на мазнини, да намали глада и да защити мускулната маса по време на загуба на тегло. МСТ може да се купи и онлайн.

Кафе

Една от най-популярните напитки в световен мащаб. Това е чудесен източник на кофеин, който може да подобри настроението, умствените и физическите показатели. Освен това може да ви помогне да изгаряте мазнините. В малко проучване, включващо 9 души, тези, които приемат кофеин час преди тренировка, изгарят почти два пъти повече мазнини и успяват да упражняват 17% по-дълго от групата без кофеин. Кафето съдържа кофеин, за който е доказано, че подобрява умствената и физическата работа, в допълнение към засилването на метаболизма.

Яйца

Яйцата помагат за топенето на мазнини

Препоръчителни са при почти всяка диета. Проучванията показват, че закуската с яйца намалява глада и насърчава чувството за пълнота в продължение на няколко часа. В контролирано осемседмично проучване при 21 мъже тези, които ядат три яйца за закуска, консумират 400 калории по-малко на ден и имат 16% по-голямо намаление на телесните мазнини, в сравнение с групата, която яде друга закуска.

Яйцата също са чудесен източник на висококачествен протеин, който увеличава метаболизма с около 20–35% в продължение на няколко часа след хранене. Яйцата са високопротеинова храна, която може да помогне за намаляване на глада, повишаване на пълнотата, засилване на изгарянето на мазнини и защита на здравето на сърцето.

Кокосово масло

Много е полезно за здравето. Добавянето на кокосово масло към вашата диета увеличава добрия холестерол и намалява вашите триглицериди, в допълнение към това помага и да отслабнете. В едно проучване затлъстелите мъже, които добавяли 2 супени лъжици кокосово масло на ден към обичайната си диета, губят средно 2.5 см от талията си, без да правят други промени в диетата или да увеличават физическата си активност.

За разлика от повечето масла, кокосовото масло е устойчиво при готвене на висока температура и то запазва своите свойства. Консумирането на до 2 супени лъжици кокосово масло дневно може да помогне за максимално изгаряне на мазнини. Не забравяйте да започнете с чаена лъжичка и така постепенно увеличавайте количеството, за да избегнете храносмилателния дискомфорт.

Зелен чай

Отличен избор за добро здраве. Проучванията сочат, че може да помогне за намаляване на риска от сърдечни заболявания и предпазване от някои видове рак. Освен че осигурява умерено количество кофеин, зеленият чай е отличен източник на епигалокатехин галат (EGCG), антиоксидант, който насърчава изгарянето на мазнините и загубата на мазнини в корема. Пиенето на до четири чаши зелен чай дневно може да осигури редица ползи за здравето, включително потенциално увеличаване на количеството калории, които изгаряте.

Суроватъчен протеин

Това е супер храна, която насърчава растежа на мускулите, когато се комбинира с упражнения и може да помогне за запазване на мускулатурата по време на загуба на тегло. При консумацията му, той потиска апетита. Това е така, защото стимулира в по-голяма степен освобождаването на хормони на пълнота, като PYY и GLP-1.

Суроватъчният протеинов шейк е опция за бързо хранене или закуска, която насърчава загубата на мазнини и може да помогне за подобряване на телесния ви състав. Суроватъчният протеин увеличава мускулния растеж, намалява апетита, увеличава ситостта и засилва метаболизма по-ефективно от други източници на протеини.

Ябълков оцет

Консумацията му води до намаляване на апетита, понижаване нивата на кръвната захар и нивата на инсулин (при диабет). Въпреки че няма много изследвания за ефекта на оцета върху загубата на мазнини при хората, резултатите от едно проучване са доста обнадеждаващи.

В това проучване 144 мъже, страдащи от затлъстяване, които добавят 2 супени лъжици оцет към обичайната си диета всеки ден в продължение на 12 седмици, губят 3.7 килограма. Включването на ябълков оцет в диетата ви може да ви помогне да загубите телесните мазнини. Започнете с 1 чаена лъжичка на ден, разредена във вода, и постепенно работете до 1-2 супени лъжици на ден, за да сведете до минимум потенциалния дискомфорт в храносмилането.

Люти чушки

Лютите чушки  са храна за изгаряне на мазнини

Богати са на антиоксиданти. Един от тях е капсаицин. Той спомага за постигане и поддържане на здравословно тегло. Това съединение може също да ви помогне да изгорите повече калории и да загубите телесни мазнини. Един голям преглед на 20 проучвания заключва, че приемът на капсаицин помага за намаляване на апетита и може да увеличи броя на калориите, които изгаряте с около 50 на ден. Помислете да включите в менюто си люти чушки или да използвате прах от лют червен пипер, за да подправите ястията си няколко пъти седмично.

Китайски чай

Зеленият чай не се оставя да се окислява много, но черният чай се оставя да се окислява, докато не стане черен. Китайският чай е някъде между двете, така че е частично окислен. Този чай съдържа кофеин и катехини. Преглед на няколко проучвания установи, че комбинацията от катехини и кофеин в чая повишава изгарянето на калории сред впечатляващите 102 калории на ден средно (което е 2 пъти повече, отколкото при зеления чай). Пиенето на няколко чаши зелен чай, китайски чай или комбинация от двете редовно може да насърчи загубата на мазнини и да осигури други полезни последици за здравето.

Пълномаслено гръцко кисело мляко

Това е храна за загуба на мазнини, източник на протеини, калий и калций. Изследванията показват, че високопротеиновите млечни продукти могат да увеличат загубата на мазнини, да защитят мускулите по време на загуба на тегло и да ви помогнат да се чувствате пълноценни и удовлетворени. Също така киселото мляко, което съдържа пробиотици, може да ви помогне да поддържате червата си здрави и може да намали симптомите на синдрома на раздразненото черво, като запек и подуване на корема.

Зехтин

Счита се, че е най-здравословен. Доказано е, че зехтинът понижава триглицеридите, повишава HDL холестерола и стимулира освобождаването на GLP-1. Нещо повече, някои проучвания показват, че зехтинът може да повиши скоростта на метаболизма и да насърчи загубата на мазнини.

Изглежда, че зехтинът намалява риска от сърдечни заболявания, насърчава усещането за пълнота и засилва метаболизма.

Въпреки това, което някои производители на добавки могат да предложат, няма безопасно вълшебно хапче" което да ви помогне да изгорите стотици допълнителни калории на ден.

Все пак, има редица храни и напитки за топене на мазнини, които могат леко да засилят метаболизма ви, в допълнение към осигуряването на други ползи за здравето. Включването на няколко от тях в ежедневната ви диета може да има ефекти, които в крайна сметка да доведат до загуба на мазнини и по-добро цялостно здраве.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати