10 храни с високо съдържание на мазнини, които са супер здравословни

храни с полезни мазнини
Пластмасов разпределител за прибори с 4 отделения
Практичен аксесоар за вашия дом:
Пластмасов разпределител за прибори с 4 отделения
7.99 лв.
Виж ››

Откакто мазнините бяха заклеймени като нещо “лошо”, хората започнаха да ядат все повече захар, рафинирани въглехидрати и преработени храни. В резултат на това сега всички са по-дебели и по-болнави. Времената обаче се променят. Нови проучвания показват, че мазнините, включително наситените мазнини, не са толкова “лоши”, колкото ги изкарват.

Ето 10 храни с високо съдържание на мазнини, които всъщност са невероятно здравословни:

1. Авокадо

Докато повечето плодове съдържат предимно въглехидрати, авокадото е пълно с полезни мазнини. То е съставено от около 77% мазнини.

Авокадото е сред най-добрите източници на калий като съдържа 40% повече калий дори от бананите. То също е чудесен източник на фибри и проучвания показват, че приема на авокадо може да понижи LDL ("лошия") холестерол като същевременно повиши HDL („добрия“) холестерол.

Въпреки че е с високо съдържание на мазнини и калории, проучвания твърдят, че хората, които ядат авокадо, тежат по-малко и имат по-малко мазнини в областта на корема от тези, които не ядат.

2. Кашкавал

Кашкавалът е особено питателна храна. Това е така, защото е нужна една пълна чаша мляко, за да се направи на едно дебело парче кашкавал. Кашкавалът е чудесен източник на калций, витамин В12, фосфор и селен.

Кашкавалът, подобно на други млечни продукти с високо съдържание на мазнини, съдържа мощни мастни киселини, които се свързват с редица ползи за здравето, включително намален риск от диабет тип 2.

3. Тъмен шоколад

Тъмният шоколад е една от онези редки здравословни храни, които са с невероятен вкус. Тъмният шоколад се състои от 11% фибри и съдържа над 50% от препоръчителна дневна доза желязо, магнезий, мед и манган. Освен това е богат на антиоксиданти, някои от които могат да понижат кръвното налягане и да предпазят LDL холестерола в кръвта от окисляване.

черният шоколад е с високо съдържание на полезни мазнини

Съществуват и някои проучвания, които твърдят, че тъмният шоколад може да подобри мозъчната функция и да предпази кожата от увреждане при излагане на слънце. Само се уверете, че си взимате качествен тъмен шоколад, с поне 70% съдържание на какао.

4. Цели яйца

Целите яйца се считат за нездравословни, тъй като жълтъците са с високо съдържание на холестерол и мазнини. Едно яйце съдържа 212 мг холестерол, което е 71% от препоръчителния дневен прием. Плюс това, 62% от калориите в целите яйца са от мазнини. Нови проучвания обаче показват, че холестеролът в яйцата не влияе на холестерола в кръвта, поне не при повечето хора.

Целите яйца са пълни с витамини и минерали. Те съдържат малко от почти всяко едно хранително вещество, от което се нуждаем. Те дори съдържат мощни антиоксиданти, които защитават очите, и много холин, хранително вещество за мозъка, от което 90% от хората не получават достатъчно.

Яйцата също са храна, подходяща за отслабване. Те са много хранителни и с високо съдържание на протеини, които са най-важното хранително вещество при отслабване.

5. Тлъста риба

Един от малкото животински продукти, за които повечето хора са съгласни, че е здравословен, е мазната риба. Това включва риби като сьомга, пъстърва, скумрия, сардини и херинга. Тези риби са пълни с полезни за сърцето омега-3 мастни киселини, висококачествени протеини и всякакви важни хранителни вещества.

Проучвания показват, че хората, които ядат риба, са склонни да бъдат много по-здрави, с по-малък риск от сърдечни заболявания, депресия, деменция и всякакви често срещани заболявания.

Ако не можете (или не желаете) да ядете риба, е препоръчително приемането на добавка с рибено масло. Маслото от черен дроб на треска е най-доброто, то съдържа всички омега-3 мастни киселини, както и много витамин D.

6. Ядки

Ядките са невероятно здравословни и. Те са храна с високо съдържание на здравословни мазнини и фибри и са добър растителен източник на протеини. Ядките също са с високо съдържание на витамин Е и пълни с магнезий - минерал, който е в дефицит при повечето хора. Проучвания показват, че хората, които ядат ядки са по-здрави и имат по-малък риск от различни заболявания като затлъстяване, сърдечни заболявания и диабет тип 2.

7. Чия

Чията обикновено не се възприема като мазна храна. 28 г чия обаче съдържат 9 г мазнини. Като се има предвид, че почти всички въглехидрати в семената от чиа са фибри, по-голямата част от калориите в тях всъщност идват от мазнини.

Чията също може да има множество ползи за здравето, като например понижаване на кръвното налягане и противовъзпалителен ефект.

8. Зехтин

зехтинът е с високо съдържание на полезни мазнини

Друга тлъста храна, за която почти всички са съгласни, че е здравословна, е зехтинът.

Той съдържа витамини Е и К и е пълен с мощни антиоксиданти. Някои от тези антиоксиданти могат да се борят с възпалението и да помогнат за предпазването на LDL частиците в кръвта от окисляване. Доказано е също, че понижава кръвното налягане, подобрява маркерите на холестерола и има много ползи, свързани с риска от сърдечни заболявания.

9. Кокосови орехи и кокосово масло

Кокосовите орехи и кокосовото масло са най-богатите източници на наситени мазнини на планетата. Около 90% от мастните киселини в тях са наситени.

Кокосовите мастни киселини се метаболизират по различен начин, отивайки направо в черния дроб, където могат да бъдат превърнати в кетонови тела. Проучвания показват, че мазнините в кокосовите орехи потискат апетита, помагайки на хората да ядат по-малко калории и могат да засилят метаболизма с до 120 калории на ден.

Много изследвания твърдят, че тези видове мазнини могат да помогнат на хора с Алцхаймер, както и в загубата на мазнини в корема.

10. Пълномаслено кисело мляко

Истинското пълномаслено кисело мляко е невероятно здравословно. То съдържа всички важни хранителни вещества като другите млечни продукти с високо съдържание на мазнини, но също така е заредено със здравословни, пробиотични бактерии, които имат положително въздействие върху вашето здраве.

Проучванията показват, че киселото мляко може да доведе до големи подобрения в храносмилателното здраве и да помогне в борбата със сърдечните заболявания и затлъстяването.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати