Храни, които не водят до тежест в стомаха

овесените ядки не водят до тежест в стомаха

През последните години правилното и здравословно хранене става все по-популярно направление. Това обаче не е просто мода, а по-скоро хората започват да разбират важността на това да се грижат за здравето си.

Ако не подбирате храната си и ядете всичко подред, тогава много скоро можете да имате сериозни проблеми с храносмилателния тракт, както и да имате усещане за тежест в стомаха. Всичко това може да намали значително качеството ви на живот, но и да ви причини усещане за дискомфорт. Именно затова е важно да приемате по-лека храна, която не води до тежест в стомаха. По този начин ще се предпазите от различните заболявания, тъй като леката храна се усвоява много по-лесно от организма ни.

Погрешно е схващането, че само вредните храни могат да са вкусни и днес ще ви покажем точно обратното. За някои хора храната може да им замени удоволствията в живота. Тя е за тях едновременно хоби, приключение и развлечение.

Хиляди хора по света са зависими буквално от фастфуда, като за тях това си е като истински наркотик, към който за зависими. Трудно бихме могли да изброим всичките вредни и дори опасни за здравето съставки в тези храни. Не бива да чакате здравето ви да се влоши и едва тогава да се замислите за това, колко е важно да се грижите за него и да се храните правилно.

При храненето си трябва да избирате такива храни, които водят до по-малкото образуване на солна киселина и стомашна секреция. Именно затова е важно да следвате следните правила:

- минимизирайте използването на подправките, като оставите в рациона ви основно солта, билките и чесъна;

- откажете се изцяло от консумацията на алкохолни напитки;

- изключете от рациона си острите, пържените и мазните храни;

- не пийте вода непосредствено след хранене;

- съкратете до минимум употребата на кафе и черен чай;

- хранете се на малки порции;

- не правете големи прекъсвания между храненията;

- никога не пропускайте закуската.

Ето кои са храните, които не водят до тежест в стомаха:

варените картофи са полезни за стомаха

1. Варени картофи

В тях се съдържат много различни полезни вещества, като например ферментите, които помагат за разграждането на храната и нейното усвояване. Освен това са богати на нишесте, което предпазва лигавицата от агресивни влияния. В състава му влизат и много различни минерали и витамини. Сокът от този суров зеленчук дори се ползва много често при лечението на гастрит и язви.

2. Ориз

Това е наистина уникален продукт, който задължително трябва да присъства в менюто ви. Наситен е с много сложни въглехидрати, витамини и минерали. Именно течността от сварения ориз се използва често при остри инфекции на стомашно-чревния тракт, а също така при лечението на гастрит и язви. Веществата в него защитават лигавицата от токсини, свързвайки ги и внимателно ги премахват. По този начин те успокояват стомаха, подобряват общото състояние и храносмилането.

3. Овес

Има сходни свойства с ориза, но за разлика от него, има леко слабително действие. В стомаха ни овесената каша "събира" и всички непотребни за организма ни вещества, включително соли, токсини и тежките метали.

4. Ябълки

Те са шампионите по съдържанието на пектин, като по този начин помагат при пречистването на стомаха и насищат организма ни с много полезни витамини и минерали. Подобряват апетита и помагат при запек. В никакъв случай обаче не злоупотрбявайте с киселите сортове, като те могат да се консумират печени с мед и канела или пък да се добавят към десертите или други ястия.

5. Йогурт

Наситен е с много полезни бактерии, които оказват благоприятно въздействие на работата на стомаха и червата. Подобрява перисталтиката и храносмилането, а също така способства за по-добрата обмяна на веществата. Избирайте обезмаслените и натурални продукти без захар, като по желание можете да ги разнообразите с пресни плодове.

6. Банани

Наситени са с калий и облекчават усещането за тежест в корема. Можете да ги консумирате дори и в по-големи количества, тъй като калият в тях неутрализира натрия и така няма да навредите по никакъв начин на организма ви. Помагат при подуване на корема, тъй като се причисляват към списъка на храните, които са леки и не натоварват стомаха.

7. Аспержи

аспержите са лека храна за стомаха

Наситени са на пробиотици, които прекрасно помагат при подуване на корема, премахвайки газовете и намаляват усещането на тежест. Полезни са и ако имате проблем с излишната течност в организма ви. Това е прекрасен и много лек продукт, който помага за регулирането на работата на храносмилателната система.

8. Копър

Едно от най-популярните средства, което се използва в народната медицина при подуване на корема и усещане за тежест. Може да се добавя в различните ястия, така и в салатите ви.

9. Пшеница

Тази зърнена култура има изключително богат състав: 10 витамина, 20 минерала, повече от 11% белтъци, сложни въглехидрати, нишесте, мастни киселини, включително и ненаситени. Препоръчва се при диетичното хранене, тъй като намалява тежестта в стомаха и се грижи за по-доброто храносмилане.

10. Броколи

Богати са на фибри, като същевременно с това има антиоксидантно и противотуморно действие. Богати са и на пектин, засищат бързо и не предизвикват усещане за тежест в стомаха. Препоръчва се да се консумира при лечение на язви и насища организма с много биоактивни вещества.

Тежестта в стомаха след хранене може да бъде резултат от хранителни грешки, лоши навици или сериозни патологии. Ако този неприятен симптом се повтори, е необходимо да се установи и лекува причината. Грижете се за здравето ви преждевременно, а не чакайте да се появи някакъв здравословен проблем, за да се замислите за това. Именно правилното, здравословното и леко хранене е ключът към доброто самочувствие.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати