Хормоните, от които напълняваме, и как да ги регулираме

Хормоните, от които напълняваме, и как да ги регулираме

Хормоните са онази част от нашия организъм, която може да повлияе на настроенията ни, на възприемането и отделянето на различните вещества, както и на способността ни да балансираме нивата на калории и захари и да намалим или да засилим метоболизма си.

В човешкото тяло има приблизително 100 хормона, които подпомагат дейностите на различните системи. От тях 5 могат да окажат влияние върху поддържането на метаболитен баланс и оттам върху теглото ни. Ето кои хормоните, отговорни за напълняването.

Лептин

Когато става въпрос да се почувстваме сити, лептинът играе огромна роля. Колкото по-ниски са нивата му в организма, толкова повече ни се яде. И следователно напълняваме.

Производството на лептин се стимулира от приема на мазнини и от ниските нива на стрес. Естествени храни, които нарушават нивата му, са царевичен сироп, агаве, различни рафинирани източници на фруктоза.

Може да си набавите хормона по естествен път чрез мазни риби, различните листни зеленчуци, както и от богати на цинк храни като ядки, морски дарове, какао и др.

Естроген

Хормони предизвикващи напълняване

Този хормон играе роля за подобряване еластичността на кожата, поддържа здравето на костите, нормалното ниво на мазнини в корема и др. Ако нивата на естроген в организма са много високи, това може да доведе до промени в настроението, повишено кръвно налягане, фиброиди и др.

Високите нива на естрогена могат да се получат от преработването на тестостерон посредством специални ензими. Колкото повече естроген се произвежда, толкова повече мазнини се натрупват.

За да намалите нивата на естроген, трябва да консумирате месо и млечни продукти, в които не се съдържат хормони. Консумирайте храни, богати на фибри (боб, листни зелени растения, ядки и семена). Те спомагат за улавянето на естрогена и детоксикацията на организма.

Кортизол

Това е основният хормон на стреса и един от основните хормони, заради които напълняваме. Вследствие на това намалява мускулния тонус и затруднява работата на имунната система. Ако нивата на кортизола са високи, трябва да вземете мерки за намаляване нивата на стрес и установяване на механизми за управлението му.

Може да си помогнете като консумирате повече храни богати на витамин С или го приемате в концентрирана формула като хранителна добавка. Такива храни са чушките, кивито, броколите, различните горски и цитрусови плодове и др.

Адипонектин

Регулиране на хормони

Този хормон се произвежда от мазнинните запаси на организма и играе роля в ефективността на метаболитните процеси. Благодарение на него протича процеса на термогенеза, чрез който се изгарят калориите. Подпомага функцията на тялото ефективно да използва глюкозата и инсулина, което от своя страна намалява телесните мазнини.

Най-елементарният начин да регулирате нивата на хормона в тялото, е като си осигурявате достатъчно сън и физически тренировки. Увеличете приема на зехтин и куркума, както и други мононаситени мазнини.

Допамин

Допаминът играе важна роля по отношение на желанията ни. Представете си как сте изкарали един супер стресов ден и се прибирате към вкъщи. При нормални обстоятелства няма да се отбиете в местната сладкарница и да си купите една кутия с онези прекрасни малки петифури. Но ситуацията не е нормална и вие изгаряте от желание да се натъпчете с нещо сладко, за да запълните празнотата, която усещате.

За да поддържате нормални нива на този хормон предизвикващ напълняване и да не стигате до една кутия с пасти, консумирайте риба, яйца, морски водорасли и др.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати