Вкусни и полезни варианти на закуска с чиа

Вкусни и полезни варианти на закуска с чиа

Семената чия са изключително полезни, богати са на ценни витамини и минерали. Притежават доказан благотворен ефект върху организма, а закуската с чия е най-добрият начин за започване на деня.

В следващите редове вижте няколко вкусни и полезни варианти на закуска с чия:

Смути с авокадо и чиа

авокадо – 1 бр.

банани – 1 бр.

вода – 1. 5 ч.ч. филтрирана

куркума – 2 щипки

любимо сладко – 50 г

лимонов сок – 1 с.л.

чиа семена - 1 ч.л.

ванилия, канела, кардамон, карамфил – на вкус

Разделете авокадото на две половини и го нарежете на кубчета. Нарежете обеления банан на филийки. Поставете ги в блендер заедно с лимоновия сок, сладкото, водата и пасирайте. Прибавете куркумата и отново разбъркайте. Налейте смутито в чаши, поръсете с чиа семената и подправки по вкус (канела, карамфил, ванилия, кардамон). Закуската с чиа е готова.

Чиа пудинг с манго

Вкусни и полезни варианти на закуска с чиа
Снимка: ANONYM

кокосово мляко – 100 мл

чиа семена – 2 с.л.

манго – 0. 5 бр.

кисело мляко – 2 с.л.

Смесете млякото с чиа семената и разбъркайте, оставете за 20 минути да набъбнат. Нарежете част от мангото на филийки, а останалото пюрирайте.

Сипете чиа пудинга в чаша за сервиране и налейте пюрето от манго отгоре. Върху него разпределете равномерно неподсладеното кисело мляко и украсете с резенчетата манго.

Чиа-пудинг с киви, мента и лимон

мента - 10 бр. листа

чиа семена – 2 с.л.

кисело мляко – 350 г натурално

киви – 4 бр.

лимон – 1 бр.

Смесете семената чиа с киселото мляко, разбъркайте добре и оставете за 2 часа да набъбнат семената. Сместа става като желе, към нея добавете настърганата на ситно ренде кора на лимона, разбъркайте много добре.

Напълнете чашите за сервиране наполовина с пудинга. Обелете и нарежете кивитата на малки кубчета, нарежете на ситно ментата и ги смесете, допълнете чашите със сместа. Украсете с настъргана кора от лимона и ментови листа, сервирайте.

Млечен десерт с манго, банан и чиа

кокосово мляко – 200 мл

манго – 1 бр.

сладко – 2 с.л.

чиа семена – 5 с.л.

банани – 2 бр.

горски плодове – на вкус

пудра захар – на вкус

черен шоколад – 6 с.л.

Вкусни и полезни варианти на закуска с чиа

Залейте 2. 5 с.л. от семената със 100 мл мляко, добавете 1 с.л. сладко (любимото, това се прави в херметически затваряща се кутия) и затворете капака. Поставете кутията в хладилник за няколко часа или една нощ. Почистете мангото и нарежете на кубчета и ги поставете в блендера.

Прибавете 2.5 с.л. чиа семена, 1 с.л. от сладкото и 100 мл кокосово мляко. Разбийте до еднородна смес. Сипете сместа в кутия с капак и я поставете за няколко часа или една нощ в хладилник. Непосредствено преди сервиране извадете кутията с смените с блендер семена от хладилника, добавете почистените и нарязани банани и отново смелете в блендер.

Настържете шоколада отделно и започнете да събирате закуската с чиа в чашите за сервиране. Първо сипвате от сместа с банана, поръсвате с настъргания шоколад и допълвате със сместа от манго и чиа. Отгоре декорирайте с горски плодове и поръсете с пудра захар, сервирайте вкусната закуска с чиа.

Палачинки с кокос и чиа

яйца – 1 бр.

прясно мляко – 1 ч.ч.

захар – 2 ч.л.

брашно – 1 ч.л.

кокосови стърготини – 3 с.л.

чиа семена – 1 с.л.

кокосово масло – 1 с.л.

ванилия – 1 бр.

Разбийте с вилица яйцето със захарта и щипка сол. Добавете топлото мляко и разбъркайте. Пресейте брашното и го прибавете на порции към тях. Прибавете кокосовите стърготини, чиа семената ванилията и кокосовото масло. Печете кокосовите палачинки в загрят тиган.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати