Топхрани за белите дробове

Топхрани за белите дробове

Големият въпрос днес е как да защитим дробовете си с наличните продукти? Яжте правилно! Лекарите са съставили списък с храни, които помагат да запазите белите си дробове здрави. Тези съвети са особено актуални днес.

Най-добрата превенция за поддържане на здравето на белите дробове е адекватният сън, умерените упражнения и балансираното хранене.

Ето 10 продукта, които не само съдържат полезни елементи, които предпазват от различни заболявания на дихателната система. Тези топхрани за белите дробове правят живота ни по-вкусен и красив.

1. Ябълки

Яжте повече ябълки! Комплексът от витамини С, Е и бета-каротини улеснява дишането, намалява риска от респираторни заболявания и подобрява белодробната функция. Яжте ябълки всеки ден и в големи количества, почти няма алергии от тях.

2. Орехи и мазна риба

Топхрани за белите дробове

Орехите са богат източник на ценни Омега-3 мастни киселини. Шансовете за развитие на астма са драстично намалени, ако ядете само шепа орехи на ден (все още не се препоръчва яденето на повече ядки). Но при мазните риби не можете да се ограничавате. Гответе и яжте скумрия, сьомга, херинга редовно и дробовете ви ще работят като кожи. И ако внезапно се разболеете, това ще им помогне да се възстановят по-бързо.

3. Боровинки

Сезонните плодове са изключително полезни за организма като цяло. Но за поддържане на здравето на белите дробове боровинките са особено ценни. Те са известни с високото си съдържание на витамин С, който активно се бори срещу заболявания, които засягат дихателната система, включително пневмония.

4. Броколи

Броколи и домати за белите дробове

Популярно е мнението, че храните са особено полезни за онези органи, на които приличат. Орехи за мозъка, домати за сърцето, броколи за белите дробове. И е истина! Броколите съдържат много фолиева киселина, каротеноиди и витамин С, които заедно помагат в борбата с вътрешното възпаление. Броколите са най-добрият приятел на белите дробове.

5. Лют червен пипер

Чаят с лют червен пипер може би ще се конкурира с доказаното народно лекарство - чай с морски зърнастец и джинджифил. Капсаицинът предпазва дихателната лигавица, а бета-каротинът намалява риска от астма. Смята се, че лют червен пипер дори помага за намаляване на риска от рак на белия дроб.

6. Джинджифил

Но и от джинджифила няма да се откажем. Джинджифилът помага за прочистването на белите дробове, подпомагайки процеса на детоксикация. А американските учени обикновено смятат джинджифила за една от основните храни за укрепване на белите дробове.

7. Банани

Топхрани за белите дробове

Бананите са с високо съдържание на калий, който е от съществено значение за правилното функциониране на дихателната ни система. Многобройни изследвания на учени са доказали, че ако диетата на човек, особено на детето, има достатъчно богати на калий храни, тогава белодробният капацитет е по-голям и те функционират по-добре. Спанак, сладки картофи и боб също са богати на калий.

8. Чесън

Чесънът съдържа вещества, които спомагат за пречистването на дихателната система от токсини и намаляват отрицателното въздействие на канцерогените. Освен това чесънът има антисептични свойства и намалява възпалението, включително в белите дробове.

9. Домати

Доматите съдържат калий и много витамин С. Те също са склад на ликопен, вещество, което подобрява функционирането на дихателната система. Любовта към доматите е здраве на белите дробове.

10. Куркума

Топхрани за белите дробове

Тази подправка има противовъзпалителни свойства, има мощен имуностимулиращ и антиоксидантен ефект. Смляната куркума е отлично средство за кашлица.

И още - пийте колкото се може повече вода! Като цяло водата играе съществена роля за здравето на цялото тяло. Водата подобрява метаболизма, подпомага ускореното прочистване на дихателната система от натрупаните вредни вещества и предотвратява вътрешното възпаление. Пийте поне един и половина до два литра вода на ден и бъдете здрави!

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати