Най-добрите закуски с фибри

Закуски с фибри

Започнете деня си със здравословни рецепти за закуска - омлети с яйца и зеленчуци, фритата, зърнени храни, пълнозърнести палачинки, вафли, смутита и др.

Заредете килера с много ядки, семена и сушени плодове, като и свежите такива ще са ви нужни в изобилие. Съчетаването на любимите ви вкусове по правилен начин ви обещава отличен старт на деня. Най-големият бонус е и че няма да изпитате глад в следващите поне 3 часа.

Закуската трябва да е хранителна, но полезна и ненатоварваща корема. Фибрите сутрин ни помагат да събудим организма си и да го изчистим по-ефективно. За да има максимален ефект, след всяка закуска с фибри трябва да пиете доста вода.

И така - на вашето внимание едни от най-предпочитаните закуски с фибри в модерното хранене. Ако някоя от съставките ви се стори претенциозна или я нямате под ръка, намерете и лесна и вкусна алтернатива.

Скандинавска ечемичена каша

Най-добрата закуска, пълна с фибри, си остава овесената каша с добавки. Една нейна разновидност е скандинавската каша, която обаче не се приготвя с овес, а с ечемик. Това здравословно начало на деня изглежда толкова добре, че дори може да мине за изискана закуска. Млечната каша в скандинавски стил е нещо повече от каша. Сервирана с разнообразни пресни плодове, ядки и подправки, тя ще ви развесели с очарователния си и пищен вид и ще ви зареди с енергия до обяд. Пригответе ечемична каша в мляко и гарнирайте с пресни малини, сламки от ябълки, шамфъстъци, семена от чиа и смляна канела. Кремообразната каша е идеална със сочни и хрупкави топинги - вкусно и здравословно.

Тиквени гофрети

Тези полезни вафли са чудесна закуска за палео диета. Тиквеното пюре и бързият компот от малини придават естествена сладост. Диетични гофрети се приготвят главно с кокосово брашно, кокосово масло и яйца, а тиквеното пюре им придава мекота и естествена сладост. Тези здравословни гофрети са идеални за любителите на Палео храненето и тези, които искат да опитат нещо ново. Изпечете вафлите в гофретник и поднесете за закуска или десерт, заливайки с бърз компот от малини без захар. Може да се приготви предварително и да се използва вместо сладко.

Фритата със зеленчуци

Зеленчукова фритата за закуска

Направете това питателно ястие с яйца, което може да хапвате на крак или дори да си вземете в офиса. Тази фритата се съхранява в хладилник една седмица. В зависимост от това колко време имате, можете да я ядете топла или студена. Италианският омлет фритата се прави с различни допълнителни съставки, които се заливат с разбитите яйца и се пекат във фурната. В тази рецепта за фритата всички зеленчуци, първо, се запържват леко на чугунен тиган в зехтин. Сладки чушки, лук, спанак, чесън, сушени домати - всичко това придава на омлета прекрасен вкус, прави го засищащ и в същото време много здравословен. Изсипете пържените зеленчуци с яйца и поставете във фурната. Уверете се предварително, че вашият тиган е подходящ и за печене. Готовата фритата можете да консумирате топла или студена. Съхранявайте остатъците в хладилника за вкусна закуска, когато имате нужда.

Безглутенов хляб със стафиди

Това вкусно, но здравословно ястие от печен френски тост е поръсено с пресни плодове. Освен това е без глутен. Тази запеканка се прави на принципа на френския тост, при който филийките се накисват в яйчена смес и се запържват в тиган. Тази вариация освен вкусна, е и още по-полезна, тъй като е с хляб без глутен и вместо пържене в масло хлябът се препича във фурната. Пригответе смес от яйца, захар, ванилия и мляко, изсипете върху филийки хляб с канела и стафиди, положени във форма, и я поставете във фурната. Готовата питателна закуска може да поръсите с всичко, което ви хрумне - пресни плодове, ядки и още сушени плодове.

Безглутенова купа с акай бери

Най-добрите закуски с фибри

Тази вкусна версия с плодове акай бери съдържа плодове, какао на прах, еспресо и много цветни гарнитури. Хранителната и здравословна купа, която ще ви ободри сутрин и ще ви зареди с енергия за дълго време, се прави със суперхрани. Основа на купата е от бананово смути с добавка на плодове акай, сварено кафе, какао на прах, орехи и фурми, които заедно с банана му придават естествена сладост. Смутито става доста плътно - като крем или каша. Сипете го в купа и украсете с пресни боровинки, семена от чиа, нарязан шоколад, малини и кокос за една наистина вдъхновяваща и здравословна закуска.

Парфе с компот от смокини за закуска

Слоевете гръцко кисело мляко и плодове в това парфе осигуряват перфектната комбинация от сладко-кисели вкусове. Съвет: Направете компот от смокини и ядки предварително през уикенда. В делничен ден всичко, което трябва да направите, е да съберете съставките на едно място за вашето леко и вкусно парфе, направено от гръцко кисело мляко. То е по-здравословна алтернатива на традиционните парфета с бита сметана. Пригответе предварително компот от смокини и плодово-ядкова смес, след което ги сложете заедно с пресни плодове и кисело мляко в красиви прозрачни чаши. Всички тези слоеве са невероятно комбинирани помежду си със своите вкусове и контрастни текстури. Компотът от смокини може да се съхранява в хладилник в продължение на няколко седмици и може да се използва и за други десерти. А плодово-ядковата смес ще се превърне във вкусна и здравословна закуска.

Палачинки с ябълков сайдер

Най-добрите закуски с фибри

Тестото за тези палачинки се прави с ябълков сайдер - готовите палачинки имат наситен ябълков вкус. Американските палачинки, за разлика от обикновените палачинките, се правят дебели и пухкави. Това променя вкуса на палачинките съответно. Един от най-добрите начини да направите вкусни пухкави палачинки, които няма да спихнат и ще запазят формата си, е да ги замесите с квас. Трябва предварително да изчислите времето за приготвяне, тъй като закваската се приготвя предната вечер. А сутрин можете да се насладите на прекрасни ябълкови палачинки, дебелички и сърдечни. Поставете ги в купчина по няколко. Американците ги заливат с кленов сироп и поръсват с пекани, но за нашите географски ширини гарнирането с мед и орехи е идеалният вариант. Насладете се на традиционна американска закуска, идеална за прохладна есенна сутрин.

Овесена каша за 1 нощ

Неварена овесена каша от боровинки и бадеми е отлична закуска с фибри. Смесете овесените ядки с мляко, сок от предишната вечер и се насладете на здравословна закуска на следващата сутрин. Ястието може да се яде студено, но ако искате, загрейте овесените ядки в микровълновата фурна за 1 минута. За тази бърза овесена каша за закуска смесете всички съставки в бурканче или подходяща купа, а на сутринта се насладете на отличния вкус на питателна каша с горски плодове, които няма да загубят витамините си. Колкото по-фини са ядките, които изберете, толкова по-кремообразна ще е вашата каша. Бурканчето с полезна закуска може да вземете със себе си за работа, да го хапнете охладено в горещ ден или да го затоплите в микровълновата фурна за 1 минута. Поръсете сварената каша с препечени бадеми за хрупкавост и добавете няколко супени лъжици мед или нектар от агаве, ако желаете.

Фритата с ранни зелени салати и аспержи

Още една уникална и цветна фритата. За да направите тази бърза закуска, достатъчно е само малко сирене, яйца и зелени салати. Приготвена без брашно, тази фритата е изпълнена със сочността и свежестта на пролетните листни зеленчуци. С добавката на настъргано сирене закуската става още по-питателна. Аспержите се запържват предварително в тиган до омекване, след което се заливат със смес от яйца, мляко и листенца пролетни зелении. След като яйцата започнат да се втвърдяват, преместете фритата във фурната и печете до пухкавост. Омлетът се оказва много засищащ и вкусен, идеален за закуска.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати