gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Всичко, което трябва да знаете за кето подсладителите

Всичко, което трябва да знаете за кето подсладителите

Всичко, което трябва да знаете за кето подсладителите

Захарта прави живота сладък, но кето диетата изисква последователите ѝ да се отказват от редовната захар, както и от всички свои другари като мед и кленов сироп. Ако сте разгледали кето рецепти, вероятно сте виждали много различни подсладители, както и термина „захарен алкохол“ като донякъде повсеместен дескриптор на много заместители на кето захар.

Съществува непрекъснато нарастващ набор от натурални подсладители, които не съдържат (или почти не съдържат) захар и са подходящи за кето диетата. Ще обсъдим най-често срещаните и широко достъпни такива, както и как да ги използваме най-ефективно във вашето готвене и печене без захар.

Съществуват много изкуствени подсладители, които също са технически кето. Тъй като те не са естествени хранителни продукти, ще се придържаме към продукти, които са естествено получени от храната и е доказано, че не причиняват потенциални здравословни проблеми, до които могат да доведат някои от изкуствените. Тъй като искаме да се съсредоточим върху естествено некалорични подсладители, които е малко вероятно да причинят храносмилателни проблеми, ние не включваме малтитол или сорбитол в този списък, тъй като тяхното храносмилателно въздействие може да бъде бурно.

Захарни алкохоли: Бърз урок

Преди да се задълбочите във всеки кето подсладител и за какво е най-добре да се използва, нека, първо, се уверим, че разбирате термина захарен алкохол. Захарта е въглехидрат, който има сладък вкус. Когато го ядете, тялото ви го използва, за да произвежда енергия. Захарните алкохоли също имат сладък вкус, но тяхната структура не е прав въглехидрат, защото телата ни не ги обработват като въглехидрати. Захарните алкохоли имат структура, която наподобява както захар, така и алкохол (макар че не съдържат етанол и са безопасни за хора, които избягват алкохола), а тялото ви не разгражда въглехидратната част от него до енергия. Те съдържат много по-малко калории от захарта и въглехидратите в тях най-вече не са в „нетния“ брой на въглехидратите, тъй като подобно на фибрите те преминават през вас, без да бъдат усвоени правилно.

Захарните алкохоли се срещат естествено в много храни като пъпеши, ягоди и авокадо и се получават чрез метод на преработка, който ги разделя на техен собствен продукт. Захарните алкохоли са от 25 до 100 процента по-сладки от захарта, а някои от тях имат и охлаждащ ефект в устата.

Тъй като те не се усвояват като захар, обикновено не влияят на кръвната захар. До различни нива захарните алкохоли могат да повлияят на храносмилането - ще разгледаме потенциала за това, докато говорим за всеки кето подсладител.

Стевия

Всичко, което трябва да знаете за кето подсладителите

Първият от двата често срещани естествени кето подсладители, които не са захарен алкохол, стевията се получава от растението stevia rebaudiana. В Южна Америка се използва местно като подсладител (както и като лекарство) от векове, ако не и хилядолетия. Стевията естествено не съдържа калории и не оказва влияние върху кръвната захар. Листата на растението stevia rebaudiana са невероятно сладки: те са 200 до 300 пъти по-сладки от захарта. Съдържат и вродена горчивина. Поради това растението се обработва, като се използват само гликозидите на растението, което води до прахообразен или течен подсладител, който е невероятно концентриран.

Тъй като е толкова сладка, стевията никога не замества захарта едно към едно при печене. Вместо това се използва заедно с подсладители на основата на захарен алкохол, за да помогне да се увеличи вкуса. Ще забележите, че стевията обикновено е съставка във всяка безкалорична комбинация от подсладители. Ако искате да използвате стевия самостоятелно, това става с щипка или лъжичка в напитките, смутитата, дресинга за салати или други кулинарни изкушения. Не е препоръчително да използвате стевия самостоятелно в рецепта за печене, защото загубеният обем от захар може да обърка рецептата.

По отношение на това кое да предпочетете - течна стевия или на прах, много хора смятат, че течният вариант има по-малко горчивина от праха. Течните капки Стевия се предлагат в голямо разнообразие от вкусове, които могат да помогнат за допълнително прикриване на горчивината.

Плодове Монк

Монк е кето подсладител

Известен като luo han guo в родния си Китай и Тайланд, този подсладител идва от сока на малък зелен пъпеш. Сокът от плода монк естествено не съдържа калории и е 150 до 200 пъти по-сладък от захарта. Тъй като сокът има и сярни качества, той се обработва, за да запази само сладкия аспект. Подобно на стевия, този плод не може да се използва самостоятелно в печенето, ако се продават като собствен продукт, но за разлика от стевията плодовете монк обикновено се продават опаковани със захарен алкохолен подсладител. Въпреки че трябва да проверите етикетите, за да се уверите в това, обичайно е опаковката да казва използвайте като захар. Сам по себе си плодът монк се предлага с капкомери като стевия, за да се използва малко количество наведнъж.

Подсладителите от плодове монк обикновено се наричат ​​просто плодове монк, въпреки че имат добавени захарни алкохоли. Монк плодовете се предлагат в гранулирана форма като захар или на прах, за да се използват вместо пудра захар.

Ксилитол

Извлечен от брезово дърво, ксилитолът се използва в обработени изделия като паста за зъби и дъвки в продължение на десетилетия. Това е така, защото освен че е естествено сладък, помага за предотвратяване на кариеса. Ксилитолът има подчертан охлаждащ ефект в устата, за който много хора смятат, че е по-силен от този на други подсладители със захарен алкохол, особено когато се използва в печени изделия; охлаждащият ефект може да се увеличи, след като ястието се охлади от печенето. Той е около 90 процента по-сладък от захарта и обикновено се продава самостоятелно.

Той не се карамелизира и може да кристализира при нагряване. Освен това ксилитолът е токсичен за кучета, така че всичко, направено с него, трябва да се съхранява на място, недостъпно за домашни любимци. Въпреки че беше първият широкодостъпен захарен алкохол и съответно беше използван в много хранителни продукти, ксилитолът е по-малко полезен от еритритола и алулозата и като такъв е по-рядко срещан в готвенето и печенето в наши дни (въпреки че все още се използва широко в преработени изделия).

Еритритол

Подсладители

Захарният алкохол, приготвен от царевица - еритритол, е около 70 % по-сладък от захарта и съдържа само малка част от калория на грам. Въпреки че има известна способност да карамелизира, работата с него може да бъде сложна, тъй като нагряването може да доведе до кристализация. Независимо от марката, еритритолът има охлаждащ ефект в устата. Това го прави най-добре да се използва със силни аромати, така че ефектът да е по-малко забележим.

Тъй като еритритолът е захарен алкохол и не се усвоява, може да причини разстройство на храносмилането. То обикновено е минимално. Струва си да се отбележи, че еритритолът може да има странни ефекти върху оцветяването: когато се смеси със слънчогледово масло, печените изделия ще станат тъмнозелени в рамките на един ден.

Алулоза

Естествено срещащ се захарен алкохол, открит в храни като джакфрут и стафиди и наричан "рядка захар", алулозата промени индустрията на продуктите без захар както с прахообразни, така и с течни подсладители, като се държи по-добре както при замразяване, така и при печене, отколкото своите предшественици. Ако сте закупили намалена захар или продукти без захар през последната година или две, има вероятност алулозата да е съставка в тях; бързо придоби популярност поради това колко вкусът ѝ е подобен на захарта.

Той няма охлаждащия ефект, който имат еритритолът и ксилитолът, и карамелизира добре. Освен това не кристализира при нагряване и макар да има сладост около 70% повече от захарта, съдържа 90% по-малко калории от захарта. Въглехидратите в алулозата не се усвояват, така че той не влияе на кръвната захар.

Алулозата се продава като прах, в гранулирана форма като захар и като сироп. Сиропът е отличен заместител в рецепти, разчитащи за сладост на мед или кленов сироп, но тъй като по-бързо покафенява от захарта, трябва да се внимава да не потъмнее или да изгори. Прахът все още не се продава във формат „чаша за чаша“, така че можете да замените всяка чаша захар в рецепта с 1 1/3 чаши алулоза или да използвате 1 чаша алулоза и да допълните с прахообразна или течна стевия. Количеството стевия зависи силно от марката, тъй като те могат да се различават значително, но средното количество би било 1/2 чаена лъжичка.

В допълнение към тези индивидуални подсладители има многобройни смесени подсладители за кето печене. Повечето са комбинация от горните съставки, въпреки че някои може да съдържат и по-малко полезни добавки като декстроза.

Ако искате да направите своя собствена смес, не се притеснявайте и действайте смело, като комбинирате горните подсладители в прахообразна форма. Не е нужно да се притеснявате, защото ще е безопасно за стомаха ви.

Разгледайте още идеи за вкусни рецепти за кето сладкиши или пък сладкиши за диабетици, където може да вложите някой от тези кето подсладители.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати