Житна трева - суперхраната и всички ползи

Житна трева

Triticum aestivum е латинското название на зимната пшеница. Тази пшенична трева се смята за суперхрана, защото има много здравословни ползи. Обикновено се консумира под формата на пресен сок, но може да се закупи и в прахообразно състояние.

На пресния сок от житна трева обаче се гледа като на жива храна. Това ще рече, че може да бъде ежедневната ни тонизираща напитка, но може да служи и като лек за различни заболявания.

Суровината за производство на пшенична трева са зимната пшеница, лимецът, спелтата и ечемикът.

Ползи от житна трева

Ползите от житна трева са много. Ето някои от тях.

- Това е суперхрана. С употребата на житната трева тялото се зарежда с комбинация от хранителни вещества. Витамините, които се намират в нея, са забележителни като разнообразие - А, С, Е, К, В-комплекс, респектиращата бройка от 17 аминокиселини. Минералите са представени от калция, желязото, магнезия, разнообразни фитонутриенти, протеини и други. Това я прави отличен антиоксидант. Други свойствата, които притежава, са антибактериалните и противовъзпалителните;

Житна трева - суперхраната и всички ползи

- Житната трева може да унищожава токсичните вещества в организма. Съдържащият се хлорофил осигурява детоксът на тялото и да поддържа чернодробната функция. Прочистеният организъм разполага с повишена енергия, а това поддържа доброто му здраве;

- Поддържа добро храносмилане - високото съдържание на ензими поддържа храносмилането и подпомага тялото в разграждането на и абсорбацията на хранителни вещества;

- Друг детоксикиращ ефект е прочистването на червата, което помага за избягване на газове, подувания и дискомфорт в чревния тракт;

- Заселва метаболизма - който иска да повиши метаболизма си, трябва да пие пшенична трева. Така ще регулира теглото си и без уморителни диети. Ниското съдържание на калории и мазнини са отличителна особеност на тази напитка;

- Намалява апетита - тъй като житната трева се отличава с богатство на хранителни вещества, тя спомага за създаване на усещане за ситост. Това намалява и апетита;

- Суперхраната понижава холестерола, засилва имунитета, понижава кръвното налягане, подобрява когнитивните функции, помага при диабет, артритни оплаквания и други болестни симптоми.

Сериозни странични ефекти от приема на житна трева не се наблюдават, но трябва да се спазват някои правила. Продуктът е необходимо да е добре проверен, за да се изключи наличие на бактерии и плесени.

Житна трева (Triticum aestivum)

Трябва да се започне с малка доза и постепенно да се увеличава приемът до достигане на препоръчителните стойности. Обикновено се консумират от 30 до 120 г. На прах се взимат от 3 до 5 грама, което е една чаена лъжичка. Добре е да бъде придружено взимането с чаша вода, около 250 мл, за да се елиминират евентуални странични ефекти.

Нежеланите реакции включват гадене, повръщане, главоболие, запек, температура и разстроена работа на стомаха.

Добре е порция житна трева да се приема всеки ден или през ден, за да има ефект. Ако се приема с цел лечение, приемът трябва да бъде консултиран от лекар.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати