Динята вталява, а пъпешът успокоява

Диня

В разгара сме на сезона на пъпешите и дините и е страхотно, че можете да ги откриете на пазара или в плод-зеленчука на кварталния супермаркет. Сладките плодове са не само вкусни, но и очистващи и разкрасяващи.

Полезните им вещества помагат на сърцето да работи по-добре, кожата да сияе, тялото да е стегнато, а лицето да е усмихнато.

Да започнем с динята. Преди много хилядолетия за пръв път африканците започнали да отглеждат зеленокория плод. След което и египтяните започнали да садят бостани с дини по поречието на Нил.

Семки от диня са били открити в гробницата на фараона Тутанкамон, което е сигурен знак, че знатните египтяни са обожавали този плод.

Динята е достигнала нашите географски ширини чрез рицарите кръстоносци. Динята утолява жаждата, засища глада и изхвърля отровите от тялото ни. Когато е узряла съдържа 95% вода, захароза, глюкоза и фруктоза.

Пъпеш

Има още пектинови вещества, целулоза, фолиева киселина, каротин и няма никакви мазнини. Динята прочиства бъбреците, килограмите и лошия холестерол. Плодът складира калциеви, магнезиеви, железни соли и кобалт. Магнезият се бори със стреса, но изтича през лятото от тялото ни заедно с потта.

Освен всички тези положителни за здравето неща специалистите твърдят, че динята действа като виагра и стимулира либидото.

Динята служи и за разкрасяване, тъй като хидратира кожата. Достатъчно е да натриете лицето и шията.

А знаете ли, че китайците оползотворяват динените кори, които ние хвърляме на боклука? В най-многолюдната страна ги пържат.

Семките от динята са много богати на цинк, полезен за кожата и косата.

Сега за пъпеша. Той съдържа желязо, калий, калций, натрий, магнезий. Ето защо е полезен при изтощение и малокръвие, при атеросклероза, сърдечносъдови заболявания.

Редовното хапване на пъпеш действа добре при нервност и умствена преумора.

Фолиевата киселина в пъпеша е изключително полезна за нервната система. Подходяща диета за здраве и отслабване е веднъж в седмицата да изяждаме от 3 до 5 кг пъпеш. С хапването на сладкия плод може да си правите по 1-2 разтоварващи дни.

Най-разпространената кулинарна кръстоска у нас през лятото е диня с мастика, а някои предпочитат пъпеш с джин. Във Франция и Испания плодовете се предлагат като предястие. Динята и пъпешът може да са част от коктейли, мусове, плодови салати, сладолед.

Рейтинг

5 2
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати