Златни правила на здравословното хранене

Здравословно Хранене

От време на време сме склонни да се поглезим с по-големи количества или с по-калорична храна. Това не означава, че ще нарушим диетата си. Ако се спазват необходимите правила, може да си позволяваме и по нещо вкусно.

Плодовете и зеленчуците играят голяма роля за предотвратяване на много заболявания. Човек трябва да получава необходимите му пет порции дневно от плодове и зеленчуци, затова задължително ги прибавяйте към менюто си.

Съсредоточете се върху яденето, когато се храните. Според мотивационния метод на отслабване не се препоръчва докато се храните да четете, да гледате телевизия, да водите разговор или да работите.

Така вниманието се съсредоточава върху това, което правите и в резултат неизбежно ще поемете повече храна от необходимото и няма да можете да се насладите на вкуса на яденето, което води до чувство на неудовлетвореност и глад.

Все повече изследвания доказват ползата от приема на витамини под формата на хапчета. Едно хапче сутрин ще гарантира, че няма да навредите на здравето си, дори ако не се храните добре през деня.

Скорошни изследвания са показали, че хората, които редовно приемат мултивитамини, имат много по-силна имунна система и са по-устойчиви към респираторни заболявания.

Хранене

Учените са установили, че диетите, позволяващи да се приема сладко, са не по-малко ефективни от останалите строги диети, като при това са много по-приятни и по-прости за спазване.

Много от сладките изкушения не съдържат много мазнини, като например тост от непресято брашно със сладко или мед, царевичен корнфлейкс със захар или вафли с кленов сироп.

Яжте повече продукти, богати на въглехидрати - макарони от тъмни сортове пшеница, фасул, леща, овесени ядки, овес, плодове и пълнозърнест хляб. Изследванията показват, че продуктите, богати на въглехидрати, стимулират инсулина – хормона, спомагащ за намаляване на мазнините в организма и предотвратяващ диабета.

Не се изкушавайте с големи порции – не бива да се яде повече от необходимото. Най-добрият начин да намалите порциите си е да харчите за продукти същите пари, но да купувате по-качествени продукти, които са по-скъпи и ще купите по-малко.

Променете практиката си на пазаруване и дайте старт на здравословния начин на живот. Две трети в пазарската количка запълвайте с растителни продукти - по една трета плодове и зеленчуци и една трета хляб, макарони, ориз, боб или картофи. Последната една трета трябва да е прясно месо, риба и нискокалорични млечни продукти.

Рейтинг

5 1
4 2
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Изпрати
Васко А.
Васко А.
05.01.2014 00:10
С тези препоръки може да си докарате диабет, затлъстяване, сърдечни проблеми и каквато болест си харесате. Хора недейте така да пляскате хиляди статии без да проверите и проучите въпроса. Бил съм 2 години вегетарианец и станах 130 килограмов диабетик. Много хора се хранят уж така , здравословно, а болниците ни са все по-пълни.
Това за инсулина дето сте го написали е такава безумна тъпотия, че няма на къде повече.
3
0
Лили Ангелова
Лили Ангелова
20.04.2011 10:23
Една трета плюс една трета плюс две трети са едно цяло и една трета, а не едно.
0
0