Мазнините не Ви правят дебели

Мазнините не Ви правят дебели

Мазнините са ни необходими, за да можем да оцелеем. Без тях организмът няма да действа правилно. Приемайки мазнини, не означава, че директно ще станем дебели. Това, което ни прави дебели, са количествата, които поглъщаме.

А това важи както за мазнините, така и за въглехидратите, и дори за протеините. Тайната на здравословното хранене и на приемането на мазнините, които правят ястията ни по-вкусни, се крие в това да правим разлика между добрите и лошите мазнини.

Има три основни вида мазнини: наситени, ненаситени и трансмазнини. Наситените могат да бъдат намерени предимно в животинските продукти (в месото, домашните птици и млечните продукти), докато ненаситените идват основно от растителните източници (ядки и масла).

Трансмазнините са тези, които са изкуствено създадени и могат да бъдат намерени в най-различни храни (маргарин, печени изделия и снаксове). За разлика от приемането на храна, съдържаща основно един вид мазнина, ястията съдържат смес от наситени и ненаситени мазнини.

Ненаситените (здравословните) мазнини са тези, които идват от растителните източници. Повечето масла, ядки, авокадото и други растения, са богати на тях. Рибата също е богата на ненаситени мазнини. Наситените (вредните) идват от животинските продукти, от млечните (мляко, сирене, сметана) и от месните (говеждо и свинско).

Трансмазнините (най-вредните) са във всичко съдържащо хидрирано или полухидрирано олио. Това са маргаринът, печените изделия и другите неща за похапване, но те не са единствените източници, така че четете внимателно съставките.

Всички източници на мазнини съдържат едно и също количество калории (по 9 на 1 гр.), така че даже и да ядете предимно от здравословните, това също може да доведе до качване на теглото. Избирайки здравословните мазнини няма да Ви направи по-слаби, а по-здрави.

Рейтинг

5 1
4 1
3 3
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати