Суши – полза и вреда

Суши

Суши се превърна в любима храна на целия свят през осемдесетте години на миналия век. За родината на суши се смята Япония, в чиято кухня се използват много риба и ориз.

Главна особеност на суши е запазването на първоначалния вкус и външния вид на всеки от продуктите. Класическото суши не се обработва. Използва се прясно уловена морска риба и морски дарове.

Понякога се използва филе от пушена риба. Японците са убедени, че употребата на сурова риба укрепва здравето и удължава живота. За да се получи вкусно суши, всички продукти трябва да са пресни.

Първите суши са се появили в Южна Азия. Там свареният ориз е бил използван за консервиране на риба. Тя се почиствала и се нарязвала на дребни парченца.

След това я посолявали и я смесвали с ориз, а върху сместа слагали камък, който гонел въздуха. Процесът на млечно-кисела ферментация на ориза и рибата продължавал месеци. Това правело рибата годна за консумация цяла година. Оризът обикновено се изхвърлял.

През седми век този методът стигнал и до Япония. Първото оризово суши било приготвено през седемнадесети век. След това се появил и оризовият оцет, който предпазвал ориза от ферментация.

Видове Суши

През деветнадесети век готвачът Йохей Ханай от Токио заменил маринованата риба в сушито със сурова. Полезното в суши е това, че продуктите, от които се приготвя, съдържат разнообразни витамини и микроелементи, Омега 3-мастни киселини и белтъчини.

Сушито подобрява работата на сърцето, кръвоносните съдове и стомаха, увеличава умствената активност. Консумира се със сос уасаби, който има антисептични свойства.

Оризът подобрява храносмилането благодарение на наличието на целулоза. Консумацията на суши помага за вталяване. Затова сред японците има много дълголетници и напълно липсват закръглените.

Суши предпазва от депресия, което се базира върху полиненаситените Омега 3 киселини в рибата. Децата, които се хранят със суши, стават уравновесени, когато пораснат.

Вредата от суши е най-вече заради суровата риба. Консумацията й заплашва с различни видове паразити. Честата употреба на сурова риба води до заболявания на черния дроб.

Някои видове риба съдържат живак. Това е особено актуално при консумацията на сашими – нарязано сурово филе от риба. Соевият сос и суши съдържат много сол, което може да се отрази върху организма.

Рейтинг

5 3
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Разбиращ
Разбиращ
26.03.2014 10:34
Статията е добре написана,но е подвеждаща в някои отношения.
1.Японците имат доста по-различен метаболизъм от европейците.Затова и не дебелеят от подобни ястия.
2.Ориза,който се ползва там за суши, не е като този, използван от нас.
3.Със суши може да ви отслабне основно портфейла,защото качественото такова тук е скъпо от една страна, и от друга-заради ориза в сушито ще си вкарате жестоко количество въглехидрати.
Ако се разчита на отслабване поради факта,че като си купите 1 порция на цена разходите ви за храна за цял ден-да, тогава може и да се вталите. Ако ще си ядете по български- солидно по 3-4 пъти на ден- няма да се вталите със суши,но за сметка на това ще фалирате. Значи няма сметка да правите скъпа гладна диета на практика.
4.Както се казва в статията- в сушито има много сол.А солта задържа вода в тялото.Забравете за отслабване тогава.
За финал-ако искате да отслабнете- има хиляди добри начини.Но не и с измислени хапчета. Сушито го ползвайте просто като глезотия за вас самите,когато можете да си го позволите.
6
1