Храни, които помагат преди изпит

Храни, които помагат преди изпит

Ако ви предстои изпит, трябва да се замислите над факта с какво се храните и присъстват ли в менюто ви продукти, които стимулират мозъка. Храната ви може да повлияе върху това как ще се представите на изпита.

Има продукти, които помагат за по-добра концентрация, подобряват съня и намаляват безпокойството. Мозъкът работи благодарение на енергията, която получава от храната.

За това спомагат продуктите, богати на въглехидрати – овесени ядки, корнфлейкс, хляб, пълнозърнести макарони. Енергията се съхранява в мозъка на много малки порции.

Затова трябва постоянно да подхранвате тези порции с глюкоза, за да може мозъкът да работи с пълна сила. Това е особено важно преди изпит, затова никога не пазете диета, когато ви предстои изпит.

Избягвайте захар, шоколад, бонбони, сладкиши и бисквити с високо съдържание на захар. След консумация те ще ви дадат необходимия енергиен тласък, но след това ще се чувствате още по-уморени.

Храни, които помагат преди изпит

Избягвайте чипс преди изпит, тъй като той съдържа голям процент мазнини и когато сте нервни, стомахът ще се затрудни с усвояването и преработването им.

Ако обаче усещате, че не можете да издържите без да хапнете, докато учите, отидете в кухнята или трапезарията и си направете нормална вечеря, обяд или закуска, а след нея починете няколко минути.

Заредете се с енергия с помощта на плодове – пресни или сушени, сандвич, или чиния супа, парче кашкавал, ядки без сол или обезмаслен йогурт. Не забравяйте, че трябва да пиете много течности.

Когато се готвите за изпит, яжте не по-малко от четири пъти на ден. На масата е добре да има риба, зелен фасул, богати на желязо сушени плодове, зелени зеленчуци, цитрусови плодове, зеле и домати.

Вечерта преди самия изпит хапнете за вечеря продукти с нишесте – макарони, ориз, картофи или хляб. Те ще ви успокоят и ще се погрижат за добрия ви сън.

Закусете, преди да отидете не изпит. Закуската трябва да се състои от смесица от някои от следните продукти: мюсли, яйца, боб, гъби, препечени филийки, овесени ядки, мед. Ако сте много изнервени и не можете да закусите, хапнете един банан или шепа стафиди.

Рейтинг

5 1
4 3
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати