Защо са полезни млечните продукти

Защо са полезни млечните продукти

Ако не спазвате Великденските пости, трябва да консумирате две или три порции млечни продукти дневно, за да осигурите на тялото си необходимите му вещества.

Млякото и млечните продукти като сирене, йогурт, сметана и кашкавал съдържат достатъчно количество калций, който е необходим за костите и зъбите.

Калцият е особено полезен в млада възраст, защото натрупването му предпазва от остеопороза. В зряла възраст човек също има нужда от калций, защото точно тогава опасностите от счупване на костите са сериозни.

Избирайте мляко и млечни продукти, които са обезмаслени, тъй като пълномаслените продукти съдържат наситени мазнини, които са вредни за здравето.

Ако заради пости или по друга причина не консумирате мляко, можете да получите дневната си доза калций от соево мляко с калций, спанак, сушени кайсии и сушени смокини.

Защо са полезни млечните продукти

Организмът на възрастния човек има нужда от 700 мг калций дневно. В продуктов еквивалент това се равнява на петстотин милилитра прясно мляко, една кофичка кисело мляко или осемдесет грама твърд кашкавал.

Много сирена и кашкавали съдържат прекалено много мазнини, затова използвайте за готвене ароматни кашкавали, но в малки количества, и използвайте нискокалоричен кашкавал.

Децата до две години могат да пият пълномаслено мляко, а обезмасленото мляко се дава едва след навършване на пет години. До този период се дава нискомаслено мляко.

Когато искате да се освежите и да се заситите, без да се отрази това на фигурата ви, правете млечни коктейли в блендер с помощта на пресни плодове.

Рейтинг

5 2
4 2
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Истината за млякото
Истината за млякото
26.10.2012 09:34
Хормонът на растежа не се разрушава при термичната обработка на млякото, нито в храносмилателната система на човека и се усвоява от него. В някои страни, между които и САЩ, животните даващи мляко се инжектират допълнително с хормон на растежа, за да отделят по-големи количества мляко. Постоянната консумация на значителни количества млечни произведения може да създаде проблем за човешкото здраве или най-малкото да допринесе за ненормално повишаване на теглото.
Всъщност най-важният източник на калций е водата като от нея той се усвоява много по-добре, отколкото от млечните произведения. Вода, зелени зеленчуци, ядки, плодове, пълнозърнести храни доставят и калций, и фосфор, който е необходим за задържането на калция. Също така е много важно редовното излагане на слънце.
Холестеролът в млякото е много по-висок от този в свинското месо.
Млечните произведения могат да предизвикат проблеми с простата, бъбреците, свръх развитие на щитовидната жлеза, акромегалия, диабет и хипертония, ускоряване развитието на туморите...
Съвет към автора на статията - преди да започнеш да пишеш подвеждащи факти с които те е засипала фарма мафията се информирай.
3
3