Какво не бива да забравяме при избора на меню?

Какво не бива да забравяме при избора на меню?

Дневното меню предопределя теглото ви и играе важна роля за цялостното здравословно състояние.

Има много начини да се храните здравословно, но главното е да правите подходящ избор на храни, да се научите да замествате определени нездравословни продукти с полезни и да разберете как подходящите храни помагат на тялото ви.

1. Правете подходящ избор на храни

Това „упражнение” започва още от избора на рецепта за готвене. Избирайте рецепти в които има повече печене, варене или задушаване, за сметка на тези, в които продуктите се приготвят чрез пържене или сотиране.

Какво не бива да забравяме при избора на меню?

Приготвяйте зеленчуците само чрез леко задушаване. Преварените зеленчуци губят своите полезни свойства.

Избирайте пълнозърнести храни, а не тези, направени от бяло брашно. Първите имат далеч по-голяма хранителна стойност и съдържание на фибри.

Не забравяйте, че размерът винаги е от значение. Дори прекаляването с полезни храни е нездравословно.

Избягвайте да готвите с полуфабрикати. В тях често се добавят натрий и химикали. Готвенето вкъщи ви дава сигурност, че знаете с какво се храните.

2. Научете се да замествате.

Вместо да готвите с масло, изберете по-подходяща мазнина като например масло от рапица или зехтин. Те намаляват нивото на холестерол в кръвта.

Какво не бива да забравяме при избора на меню?

Вместо телешко, избирайте по-често пилешко или пуешко. Това спестява калории.

Заместете содата с вода. Консумирането на сода, дори да е диетична, влива в организма химикали и калории.

Вместо консервирани или замразени плодове и зеленчуци, пазарувайте само пресни такива.

Не забравяйте за боба. Той и останалите бобови растения са страхотен източник на протеини. Te контролират успешно теглото и кръвното налягане, полезни са за сърцето.

Уверете се, че приемате достатъчно калций. Нискомаслените млечни продукти доставят ценния витамин D и поддържат костите ви здрави.

Позволявайте си да се поглезите от време на време с любимите ви храни, все пак не прекалявайте и внимавайте с порциите.

Рейтинг

5 1
4 0
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Роси
Роси
16.12.2013 12:17
Не консумирайте повече от 50 грама на ден млечни храни - точно те водят до проблеми с костите и остеопороза! Не съхранявакйте в зелени зеленчуци в найлонови торбички - правят ги канцерогенни!
0
0