Колко да ядем, за да сме сити, без да преяждаме

АдминистраторАдминистраторДарт Вейдър / Автор
Хранене

Сред основните правила за здравословен начин на живот е опазването от преяждане. За да изпълним това изискване е необходимо да приложим в ежедневието си следната максима: „Трябва да ставаме от масата с леко чувство на глад“.

С други думи е абсолютно противопоказно да се тъпчем лакомо, докато не почувстваме пълна ситост.

Усещането за ситост може да бъде истинско или лъжливо.

Истинското зависи от нивото на захарта в кръвта. Сигурно и вие след взимането на 2-3 бучки захар сте се чувствали за дълго време заситени, което е напълно реално усещане. Вследствие на това работоспособността и концентрацията се повишават.

Това е така, защото изяждайки захарчетата, вие сте повишили нивото на захарта до онова, което е необходимо на клетките, за да функционират пълноценно.

Фалшивото чувство за ситост зависи от степента на разширение на стомаха. В неговата стена се намират нервни окончания, наречени барорецептори, които реагират на разтягане.

Когато разтягането достигне определени предели, дейността на храносмилателните жлези се блокира и апетитът изчезва.

За да настъпи истинско чувство за насищане, е необходимо да мине известно време – храната да се разгради, да се всмуче захарта в кръвта.

Това става 20-30 минути след завършване на храненето. Ето защо дори и да сте станали от масата с леко чувство на глад и с мисълта, че бихте могли да похапнете още нещо, след 20-30 минути това чувство изчезва.

Същевременно количеството на изядената храна няма да бъде прекалено и няма да се отрази нито на трудоспособността, нито на здравето.

Ако се ориентирате от степента на разширяване на стомаха, ще ставате от масата с претоварена храносмилателна система.

Ненужно изобилната храна въздейства неблагоприятно както върху органите на храносмилането, така и върху обмяната на вещества в организма като цяло.

Рейтинг

5 2
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати