Фибрите носят дълголетие

Фибрите носят дълголетие

Фибрите, известни още като "влакна" или "нишки", трябва да присъстват в определени количества в ежедневния ни хранителен режим. Те се съдържат предимно в растителните продукти.

Продуктите с животински произход, мляко, яйца, месо, риба, не съдържат никакви фибри. Храните, богати на мазнини, съдържат минимални количества фибри, а храните с високо съдържание на фибри, са лишени от мазнини.

Има два вида фибри: неразтворими и разтворими. Различните храни съдържат различно количество и вид фибри. Разтворимите фибри са по-важни за здравето ни, тъй като намаляват лошия и помагат за поддържане нивото на добрия холестерол, като по този начин контролират диабета.

Фибрите намаляват риска от стомашно-чревни заболявания, констипация, хемороиди, а в някои случаи предпазват и от рак на дебелото черво.

Диетите с високо съдържание на фибри са отлична профилактика на сърдечно-съдовите заболявания. Понеже се разграждат сравнително бавно от организма, тово води до по-бавно повишаване на кръвната захар, което пък ги прави много полезни за болните от диабет. Фибрите намаляват нивата на холестерол и регулират нивото на кръвната захар.

Включването на повече фибри в ежедневната диета предотвратява и преяждане – фибрите създават усещане за ситост.

Фибрите носят дълголетие

Фибри се срещат в пресните и сушени плодове, в зеленчуците, в житни растения, като овес, както и в дъвките. Най-големи източници на фибри са зърнените храни, сушените плодове и кореноплодните растения.

Все пак не бива да се прекалява с тези храни - най-много 10 грама от дневната ви дажба от фибри трябва да идва от тези добавки. Фибрите трябва да се приемат с достатъчно количество течности.

Дневните нужди от фибри зависят от възрастта. Повечето хора консумират едва 10 грама фибри на ден. Тялото има нужда от 12 грама фибри на всеки 1000 консумирани калории. Специалистите по здравословно хранене препоръчват минимум 25 г. фибри на ден за жените, и 30 г. – за мъжете.

Рейтинг

5 1
4 1
3 5
2 4
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати