Няколко ползи от суровоядството

Няколко ползи от суровоядството

Суровата растителна храна съдържа особено ценни за организма биологично активни вещества. Ето защо тя все повече се утвърждава и налага като постоянна част от ежедневното меню.

Доказано е, че чрез ензимите, витамините и минералите соли на суровата храна стимулира обмяната на веществата, подобрява функциите на вътрешните органи, отстранява натрупаните токсини, повишава не само физическата и умствена работоспособност, увеличава концентрацията и не на последно място засилва имунната система и устойчивостта срещу заболявания.

Суровите плодове и зеленчуци са най-сполучливото противодействие на някои неблагоприятни последствия от мазната месна храна, която затруднява перисталтиката отделя много отровни вещества и затруднява работата на черния дроб, бъбреците и кръвоносните съдове.

В този смисъл всички специалисти по храненето са категорични, че разнообразяването на всекидневната храна с пресни плодове и зеленчуци е повече от необходимо.

Сутрин преди закуска или по време на ядене суровите ябълки са най-добрият регулатор на храносмилането. А доброто и редовно храносмилане е предпоставка за добро здраве. Подходящи за проблеми с храносмилателната система са още прясно изстискани сокове от портокали, сливи, грозде и домати.

Няколко ползи от суровоядството

В основното меню на обяд също е задължително да се включват зеленчукови салати и сурови плодове. Те възбуждат апетита, засилват отделянето на храносмилателните сокове и доставят на организма необходимите ценни вещества и енергия.

Важно е да се знае, че суровите плодове и зеленчуци трябва да се приемат преди основните ястия, тъй като те се задържат за по-малко в стомаха, за разлика от преработената храна. Ако ги приемате след ядене се затруднява свободният им път, в следствие на което започва ферментация и подуване на червата. Резултатът – гадене и тежест.

Приятен десерт са соковете, обогатени със сметана, бадемово мляко и мед.

Изпит половин час преди ядене, сокът от грейпфрут подобрява апетита. Същото действие имат соковете от кисели или стипчиви плодове и зеленчуци (вишни, малини, боровинки, домати и др.).

Пресните плодове, включени във вечерното меню, допринасят и за пълноценен сън, защото регулират всички жизнени функции, действат успокояващо.

Рейтинг

5 3
4 2
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати