Седем навика срещу киселините в стомаха

Седем навика срещу киселините в стомаха

Киселините в стомаха са добре познати на тези, които страдат от тях. Парещата болка в корема ви измъчва всеки път, когато хапнете и не ви дава мира с часове.

Не помагат хилядите хапчета на пазара, които само временно потушават пожара в стомаха. Трябва стриктно да спазвате диета, ако не искате отново да ви боли.

Киселините предизвикват болки в средната и горната част на стомаха. Най-често се появяват след хранене и могат да бъдат съпътствани от парене, което се издига нагоре по хранопровода и достига гърлото. Понякога се проявяват и симптоми, които не можем да свържем с храносмилателната система – кашлица, дрезгав глас, хълцане, синузит.

Паренето и киселините могат да се дължат на стрес, тютюнопушене, но както вече казахме, и на някои храни. Друга причина е приемът на някои лекарства, които дразнят стомашната лигавица – най-често аспирин и противовъзпалителни медикаменти.

По тази причина се препоръчва те да не се взимат на гладно, а по време на хранене или след това – погълната храна предпазва стомашната лигавица от агресивните за нея вещества в лекарствата.

Но има и няколко прости правила, с помощта на които ще можете да хапвате любимите си храни, без да се притеснявате.

1. Хранете се малко и често – така храната има възможност да се смели по-лесно.

2. Премахнете сладкото от менюто си – сладкото не е полезно освен за фигурата ви и за отсъствието на киселини.

3. Не пийте алкохол – проучвания сочат, че хората, които пият често, са застрашени от киселини два пъти повече от тези, които не посягат често към чашката.

4. Отслабнете – учените са открили, че има връзка между киселините и наднорменото тегло.

5. Не носете прекалено стегнати дрехи – ако тялото ви е стегнато, се забавя процесът на храносмилане.

6. Спете с повдигната глава – по този начин хранопроводът ви получава повече свобода на действие, а оттам се подобрява и храносмилането.

7. Спрете цигарите – те провокират киселините.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Желка Иванова
Желка Иванова
11.11.2014 19:51
да се ходи повече пеша най-малко 2 клм и да се правят упражнения
Да се консумират против кисилините повече моркови.
2
0