С бразилски орех се отслабва

Елиана ВасилеваЕлиана ВасилеваНовак / Автор
Орех

Високото съдържание на селен в бразилския орех го прави изключително полезен за здравето. Селенът е важен минерал антиоксидант, който може да предпази организма от вредното въздействие и увреждане от свободните радикали, виновници за старостта.

Бразилският орех също като другите ядки е с високо съдържание на протеини и фибри, които помагат за контролирането на глада и по този начин помагат да намалим нежеланото тегло.

Богат е и на омега-6 мастни киселини, които помагат да се намали рискът от сърдечносъдови заболявания. Бразилският орех поддържа по-ниско ниво на холестерола, като по този начин намалява риска от заболявания като сърдечен удар и инсулт.

Трябва все пак да се внимава с употребата на бразилския орех, тъй като високите нива на селен в организма могат да доведат до умора, раздразнителност и разстроен стомах.

Наднормено Тегло

Препоръчителната доза на селена е 75 микрограма за мъже и 55 микрограма за жените. Такова количество ще си осигурите от шепа бразилски орехи.

Родината на тези ядки е Бразилия. Дървото е диворастящо, достига до 50 метра височина. Плодовете на това дърво са доста тежки, наподобяващи капсула с тегло до 2 кг., в която са разположени като ветрило 20-ина триръбести кафяви семена. Те са покрити със здрава черупка с дебелина около 8-12 мм.

По вкус бразилските орехи напомнят кедрови ядки. Маслото от бразилски орех се смята за най-доброто масло за смазване на часовници.

Спомагат за снижаване нивото на холестерола и нормализацията на захар в кръвта, помагат на децата да растат, а на нервните да посрещат стреса.

Рейтинг

5 2
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати