Яжте сушени слънчогледови семки за здраво сърце

печене на слънчоглед

Вкусните слънчогледови семки имат изключително благотворен ефект върху сърдечно-съдовата система. Редовното им консумиране е в състояние значително да редуцира нивата на лошия холестерол в кръвта и да намали високото кръвно налягане.

Това се дължи най-вече на ненаситените мастни киселини, влизащи в състава на слънчогледовото семе. Те са виновниците за образуването на т.нар. добър холестерол и за здравето на кръвоносните съдове.

Не малко е съдържанието на магнезий в семките от слънчоглед. Функциите на елемента са свързани с балансиране на температурата на тялото и регулирането на киселинно-алкалното равновесие (pH) на организма.

Освен това яденето на семки ни прави по-енергични и работоспособни, тъй като магнезият успешно взаимодейства с ензимите, отговорни за превръщането на хранителните вещества в гориво за тялото. Магнезият успокоява нервната система и подобрява дейността на мускулите.

Цинкът в слънчогледовите семки е отговорен за добрите съпротивителни сили на организма срещу вируси и други болестни състояния.

Слънчогледовото семе е богат източник и на растителни протеини. В състава на семките влиза още ценният витамин Р, за който се знае, че има удивителни лечебни свойства. В списъка на заболяванията, които се повлияват добре след приема на храни, богати на витамин Р, е дори ракът.

Освен на витамин Р, слънчогледовите семки са богати и на т.нар. витамини на красотата – витамин А и Е. Хапвайки семки, вие ще предпазите кожата си от преждевременно състаряване. Според специалисти благодарение на слънчогледовото семе раните бързо заздравяват.

слънчоглед

Слънчогледът е един от най-добрите храни за красива кожа и добро зрение. В състава на семките влиза още и витамин D, който прави костите по-здрави, тъй като спомага за лесното абсорбиране на калций.

Оказва се още, че в компанията на семките вие намалявате значително риска от безсъние и депресия. Това се дължи на витамините от групата В, влизащи в състава на хранителния продукт.

Все пак не бива да забравяме, че люпенето на семки може да увреди емайла на зъбите. Ето защо се препоръчва консумацията на белени семки. За предпочитане е те да не бъдат печени, а само изсушени. По този начин ще се запазят витамините и минералите в тях.

Рейтинг

5 6
4 5
3 5
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати